Let’s Do It, Corporate! – Interviu cu Simona Popi, PR Manager Bergenbier S.A.

DSC_0403• Ce parere aveti despre idea pe care o promoveaza Let’s Do It, Romania! si de ce v-ati implicat in proiect?
In primul rand, ne bucuram foarte mult ca ne-am putut implica in acest proiect. Aveti o sarcina grea, dificil de realizat deoarece gradul de responsabilitate sociala este considerabil scazut in societatea noastra, iar realitatea de care ne-am lovit demonstreaza acest lucru. Am gasit saci intregi de materiale de constructii aruncati pur si simplu, munti de gunoaie lasate in urma de cei care vin la gratare si mobila veche, abandonata si ruginita care reprezinta, printre altele, si un pericol pentru copiii care isi insotesc parintii la iesiri. Este socant sa constientizezi ca exista astfel de persoane care fara nicio urma de remuscare pot sa arunce kilograme de deseuri fara sa se gandeasca la viitorul lor, la exemplul pe care il seteaza sau la mesajul pe care il lasa in urma.



Astfel, alegi sa mergi intr-un loc frumos si linistit cu familia pentru a te relaxa si te trezesti inconjurat de gunoaie. Pana la urma afecteaza sanatatea noastra, a tuturor. Partea cu adevarat trista este ca am reusit sa acoperim doar o particica din cat trebuie facut. Suntem insa bucurosi ca am reusit sa ajutam, chiar si cu atat, si, mai ales, ca am constientizat nevoia care exista in Romania pentru mai multa implicare in tot ceea ce inseamna protejarea mediului inconjurator. Vom avea in vedere aceste aspecte, iar pe viitor ne vom implica mult mai activ in astfel de initiative. Ideea ne-a placut foarte mult de la inceput si o consideram deosebit de utila si necesara si, de aceea, o vom sustine in continuare. Actiunea, in sine, a fost bittersweet.



Bergenbier si-a insusit si promoveaza in mai multe medii programe de constientizare si responsabilizare sociala si pentru mediul inconjurator. Pornind de la programul de reciclare si colectare selectiva pe care il desfasuram atat la sediul central, cat si la fabrica, si pana la programe complexe de reciclare ecologica pe care le avem pentru fabrica. De aceea, am privit-o ca pe o provocare de diversificare a actiunilor intreprinse de Bergenbier S.A. pentru protejarea mediului inconjurator.



IMG_3349• Cum ati convins angajatii sa se implice in proiect?
Bergenbier se poate mandri cu angajati care aplica si in viata lor personala aceleasi principii eco pe care le promoveaza si Bergenbier SA. De altfel, ei sunt mesagerii nostri pretutindeni. Mai mult, fiecare contribuie individual la cladirea unei comunitati curate si sanatoase.
Asa ca am lansat propunerea catre ei si a fost intampinata cu receptivitate si promptitudine. Din pacate, a fost putin cam din scurt, iar acest lucru a defavorizat participarea lor la aceasta actiune. Dar promitem ca anul viitor vom veni in numar mai mare si mai pregatiti.



• Au devenit angajatii mai responsabili dupa participarea la aceasta campanie? Si-au schimbat in vreun fel atitudinea fata de mediul inconjurator?
Cu siguranta au o perceptie diferita despre stadiul actual de responsabilizare sociala din Romania. La un moment dat, chiar s-a lansat propunerea de a continua munca inceputa in acest proiect, propunere pe care o vom lua serios in considerare. Vom avea grija ca pana anul viitor, fiecare dintre noi sa isi indeplineasca corect si complet particica noastra, datoria noastra, de protejare a mediului inconjurator.



• Care este strategia companiei de implicare sociala? Dar pentru protectia mediului in urmatorii ani?
Avem programe de instruire si constientizare a angajatilor cu privire la protectia mediului. Desfasuram anual proiecte interne prin care masuram amprenta pe care o lasam in urma noastra si analizam ce putem face pentru ca aceasta amprenta sa fie una pozitiva.



Fabrica de la Ploiesti este una dintre cele mai moderne fabrici din Romania si avem o politica de protectia mediului care isi propune sa reduca impactul activitatii fabricii asupra mediului.
Valorificaram toate subprodusele ce rezulta din fabricarea berii : borhotul il dam la hrana animalelor si drojdia de bere, care nu mai poate fi utilizata in proces , o dam spre uscare. Dupa uscare, este folosita ca supliment la hrana animalelor, ca aditiv in nutreturi. Suntem singura fabrica de bere ce face acest lucru, instalatia de uscare fiind a unui contractor (singura instalatie de uscare drojdie din Romania).



Suntem singura companie de bere din tara care recupereaza biogazul din statia de epurare. Biogazul este recuperat si ars in cazan si, astfel, avem o valorificare energetica. Procentul de biogaz din total combustibil ars este de ~5% , ceea ce inseamna o economie de 5% la gaze naturale. Aceasta economie se regaseste si in certificatele de CO2 (emisii de gaze cu efect de sera) pentru ca factorul de emisie al biogazului este 0.
Avem un procent de reciclare a deseurilor din fabrica de 98%, iar in strategia de sustenabilitate pentru anul 2020 ne-am propus sa nu mai trimitem la groapa de gunoi niciun deseu si sa avem o valorificare de 100 %.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *