Let’s Do It, Corporate! – Interviu cu Raluca Istrate, Sustainability Manager Mega Image – Delhaize Group

IMG_3447• Ce parere aveti despre idea pe care o promoveaza Let’s Do It, Romania! si de ce v-ati implicat in proiect?
Ideea Let’s Do It, Romania!, asa cum o intelegem noi, este despre ecologizare, un principiu pe care Mega Image il sustine prin diverse actiuni proprii, atat interne, adresate angajatilor, cat si externe. Acesta este, de altfel, motivul pentru care am ales sa ne implicam: credem in responsabilitatea fiecaruia, atat la nivel personal, cat si la nivel corporate, de a pastra un mediu inconjurator curat.

• Cum ati convins angajatii sa se implice in proiect?
Pentru a ne implica angajatii in proiectele de ecologizare facem apel la nevoia fiecaruia dintre noi, umana, de a trai intr-un mediu curat, fie ca vorbim despre outdoor, fie ca vorbim despre mediul de lucru sau spatiul locativ personal. Sanatatea noastra depinde de aerul pe care il respiram, de mancarea pe care o consumam. Actiunile Mega Image sustin un stil de viata sanatos, din toate punctele de vedere iar angajatii nostri cred, la randul lor, cu tarie, in acest principiu.

• Au devenit angajatii mai responsabili dupa participarea la aceasta campanie? Si-au schimbat in vreun fel atitudinea fata de mediul inconjurator?
Desigur. Este normal ca, dupa o zi de ecologizare, sa fii si mai atent cum gestionezi resturile menajere pe care le generezi, sa cauti cu insistenta si rabdare un cos de gunoi unde sa le arunci, deoarece nu iti place sa vezi, la randul tau, gunoi pe jos, aruncat de alti concetateni.
Responsabilitatea intrinseca pe care participantii o au deja (si care i-a indemnat, de la inceput, sa participe la o astfel de actiune in mod voluntar) este intarita de multumirea lucrului bine facut, a gestului nobil adresat naturii, in semn de recunostinta pentru tot ceea ce ne ofera.

IMG_3466• Care este strategia companiei de implicare sociala? Dar pentru protectia mediului in urmatorii ani?
Strategia Mega Image de implicare sociala este una foarte consistenta si cuprinde o serie de obiective notabile. De asemenea, strategia de Sustenabilitate a companiei cuprinde si componenta de « environment », pe care o sustinem prin o multime de actiuni vizibile: de la proiectul « 100% Energie Verde. Mega Verde pentru Tine ! », pana la implicarea in actiuni de reimpadurire sau colectare selectiva a deseurilor si reciclarea acestora.

De exemplu, prin proiectul „100% Energie Verde” am reusit sa ne atingem obiectivul de a crește la maximum procentul de energie verde utilizat, astfel ca folosim 100% energie verde in toate magazinele noastre din București și Ilfov.
Pe de alta parte, prin proiectul „Centre de reciclare PET”, ne implicam activ inca din 2010 in facilitarea accesului la reciclare prin centre specializate si garantam corectitudinea intregului proces de reciclare selectiva.
Nu in ultimul rand, unul dintre proiectele foarte importante pentru noi este “Fondul Mega Image pentru Comunitate” adresat locuitorilor și organizațiilor bucureștene, derulat impreuna cu Fundația Comunitară București. Fondul oferă finanțări pentru proiecte din diverse domenii, care reactivează spiritul de comunitate al locuitorilor din Bucuresti si Ilfov.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *