Alexandra Fodor, Klarwin: generația noastră este cea care dă tonul schimbării

1. Gunoi sau deșeu? Cum vede un specialist denumirea corectă și care este diferența între cele două termene folosite?

Mă bucur mult că discuția noastră pleacă de la acest subiect. Îmi place să cred că nu vorbim doar despre sensul celor două cuvinte, ci despre mindset-ul pe care-l presupune fiecare dintre acestea. În definitiv, diferența dintre cei doi termeni este similară celei dintre poluarea și protecția mediului. Comunitățile noastre încă nu sunt formate sau informate în această direcție, din nefericire. Și-atunci vedem cum deșeurile rămân sursa poluării apelor, a solului și a aerului, afectând sănătatea publică, în loc să devină REsursă într-o economie circulară funcțională. 

Și ca să mă distanțez și mai mult de lumea asta ideală la care tânjim noi, una în care deșeurile se colectează selectiv, se reintroduc în procesul de producție sau sunt folosite pentru a genera resurse de combustibili ori energie, nu pot să nu mă gândesc la acele categorii defavorizate pentru care deșeurile constituie sursa de venit. Este cazul comunităților de la Pata Rât, pentru care Klarwin a intervenit prin accesibilizarea apei potabile, dar fără îndoială sunt multe altfel de situații în care „gunoiul„ unora ajunge „binecuvântarea„ altora. 

Klarwin investește în educarea cetățenilor și, de fiecare dată, ne alăturăm acțiunilor „Let s do it, România„ cu încrederea că efortul nostru este în dublu sens. O dată pentru igienizarea efectivă a unor zone, dar mai ales pentru schimbarea de paradigmă cu privire la potențialul pe care-l au deșeurile într-un sistem de management performant.

2. Fiecare dintre noi ar trebui să fie responsabil față de mediul înconjurător. Cum este Klarvin implicat și responsabil de mediul inconjurator?

La Klarwin am dezvoltat o adevărată pasiune pentru tehnologii de top. Dar nu inovația fără sfârșit ne cucerește pe noi, ci fix acele soluții tehnice care aduc maxim de performanță, cu minim de impact asupra mediului. Vorbim despre sisteme care rezolvă problema levigatului, adică a lichidului care rezultă din depozitarea deșeurilor, presupun o performanță sporită – care să facă față la creșteri de debite sau de precipitații, însă implică investiții sustenabile în termeni financiari, de timp și de mediu. 

Mai apoi, când ne gândim la deșeuri, vedem cu toții acei munți de depozitare și instinctiv ducem mâna la nas. Pentru că, surpriză, așa cum deșeurile suferă degradare în coșul de acasă, provocând emisii de miros, la fel se întâmplă și în centrele de colectare. Și-atunci, specialiștii Klarwin proiectează sisteme cu senzori care înregistrează nivelurile crescute și programează tratarea sau dispersia mirosurilor, într-o măsură în care comunitățile din apropiere să nu sufere din cauza disconfortului olfactiv, dar nici aerului să nu fie contaminat cu poluanți. 

Însă dincolo de ceea ce facem zilnic, cu și pentru Klarwin, avem o echipă care este, fără îndoială, unită de aceleași valori și responsabilități. Pentru noi, protecția mediului este ceva ce ne asumăm de dimineață până seara. De la schimbarea obiceiurilor de consum, pentru reducerea cantității de deșeuri generate, și până la implicarea activă în acțiuni de ecologizare sau împăduriri, toate acestea reprezintă deopotrivă angajamentul #FluidPerfection, dar și misiunea personală a fiecăruia dintre membrii familiei Klarwin. 

3. Ce înseamnă pentru compania Klarwin să fie eco-friendly? 

Așa cum spuneam mai devreme, oricât de multe eforturi am face în activitatea Klarwin, tot degeaba ar fi dacă n-ar avea continuitate sau corespondent în viața personală. Adică nu poți să fii eco-friendly la birou, dar nu și acasă, pentru că acest concept este despre lifestyle, nu despre un mod alternativ de a face lucrurile. 

Klarwin pune mare accent pe reducerea consumului inutil de resurse, fie ele de apă sau energie, atât în activitatea de la birou, cât și în proiectarea tehnologiilor potrivite pentru clienții noștri. Ne asigurăm mereu că soluțiile tehnice pe care le implementăm întăresc relația de prietenie dintre om și mediu.

În fiecare proiect pe care-l prezentăm clienților ne asigurăm că avem trei componente: reducerea consumului, refolosirea resurselor și flow-ul de reciclare. Și vă dau un exemplu care ilustrează foarte bine acest principiu. Pentru o fabrică din industria automotive vom recomanda întotdeauna un sistem care să facă importante economii de resurse. Practic, prin filtrarea hidraulică, uleiul uzat se recuperează și reintroduce în circuit, păstrând performanța echipamentelor.  Nimic nu se pierde, totul se câștigă. 

4. In ce actiuni pentru comunitate v-ati mai implicat?

Educația, protecția mediului și sănătatea sunt trei dintre direcțiile noastre de acțiune în ceea ce privește responsabilitatea socială. În tot ceea ce facem noi, acestea trei se întrepătrund. Când lipsește educația, protecția mediului și sănătatea publică au de suferit. 

Soluțiile tehnice ale Klarwin se adresează mai multor industrii, de la food and beverages, la pharma sau automotive. Însă toate proiectele noastre au impact asupra comunităților, motiv pentru care ne întoarcem mereu spre oameni cu acțiuni care să contribuie la transformarea locului lor într-unul mai bun, mai sănătos și, de ce nu, mai prosper. 

De la proiectele de la Pata-Rât, despre care spuneam și mai devreme, până la acțiunile de ecologizare sau împădurire, dotarea unor unități spitalicești cu tehnologie avansată de filtrare a aerului sau educarea copiilor înspre protecția mediului, toate acestea fac parte din portofoliul Klarwin de „fapte bune”. Și nu vrem să ne oprim aici, pentru că toate aceste proiecte sunt despre lumea pe care vrem să o lăsăm mai departe, copiilor și, mai apoi, copiilor copiilor noștri.  

5. Care este feedback-ul voluntarilor angajați din companie care participă la acțiunile sustenabile ale Klarwin?

„Faceți, dom’le, niște pelerine de ploaie!” Nu știu alții cum sunt, dar eu, când mă gândesc la acțiunile de ecologizare…deja văd cum începe să plouă. În ultimii doi ani, vremea a ținut teribil cu voluntarii noștri, igienizându-i și pe aceștia, nu doar zonele pe care ne-am propus să le reînverzim. Însă acest lucru nu i-a oprit și nici încetinit. Iar asta ne întărește credința că avem, la Klarwin, echipă de oameni asumați, pentru care protecția mediului nu se face doar pe paginile de socializare sau la televizor, ci și atunci când trebuie să ieși în cizme de cauciuc și pelerină de ploaie să strângi PET-urile sau ambalajele de la semințe, aruncate de concetățenii noștri, pe lângă coșurile de gunoi. 

Eu cred cu tărie că generația noastră este cea care dă tonul la schimbare, iar atunci când nevoia pleacă direct din credințele proprii despre cum trebuie să arate lumea în care trăim, înseamnă că împreună chiar putem să facem o Românie mai curată. Și suntem onorați să punem umărul la acest efort alături de organizația „Let s do it, România”.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *