Victoria Canţîr – concurs PR Forum

Proiectul de campanie pe care vi-l supun atenţiei mizează pe conştientizarea problemei gunoaielor şi schimbarea de atitudini şi comportamente în rîndul publicurilor sale, în contextul în care deşeurile în România s-au transformat într-un stil de viaţă.

Campania pe care o propun este una cu tentă agresivă şi are scopul de a “irita”, tocmai pentru că mesajele paşnice promovate în campaniile de pînă acum nu au fost efective.

  1. Outdoor

    – Postere şi afişe care ii vor avea ca protagonişti pe copii

    • Afis 1 – copil care se joacă în parc cu gunoiul din jurul său
    • Afis 2 – copil care înoată în piscină cu un colac printre deşeuri


  • Amplasarea unor tomberoane imense în pieţele celor mai mari oraşe din Romania pe care va fi inscripţionat mesajul “Le-am făcut mai mari ca să le poţi vedea”. Această activitate va conferi proiectului vizibilitate şi îl va scoate la lumină.
  • Deasupra cosurilor de gunoi ataşate la tulpinile copacilor vor fi amplasate următoarele suporturi:
    • panouri de dartz pe care va fi inscripţionat mesajul “Aruncă pînă marchezi, natura te provoacă”
    • Panouri de control oftalmologic care vor conţine în partea de sus mesajul Vezi bine, sunt aici!, cu referire la tomberon
  • La intrarea în parcuri voluntarii vor distribui trecătorilor insigne ( din hîrtie sau plastic) reprezentînd buline de diferite culori, fiecare cu o semnificaţie:

    verde (Respect spaţiile verzi şi contribui la curăţenia  acestora) galben (Respect spaţiile verzi dar nu contribui la curăţenia acestora) şi rosu (Nu îmi pasă).

    Astfel, vom putea evalua fară un chestionar cîţi oameni sunt gata să se implice sau deja s-au implicat în procesul de ecologizare.

  1. Şoferi
  • Flyerele împărţite în cadrul campaniei vor fi sub forma de cocoloşi de hîrtie. Astfel, cînd şoferii vor opri la semafor un voluntar le va bate în geam şi le va strecura în habitaclul maşinii un ghemotoc de hîrtie(aparent un gunoi) care va conţine mesajul “Dacă nu îţi place să nu faci nici tu, alăturăte campaniei de curăţare a gunoaielor din România”. Această activitate va duce la conştientizarea şoferilor asupra obiceiului prost de a arunca gunoiul peste geam


  1. Tinerii- mediul online
  • Crearea unui joc de calculator care se va numi“Deliver trash” promovat prin reţele de socializare. Jocul va conţine o hartă cu zonele din România aflate în stare deplorabilă, iar utlizatorul împreuna cu prietenii din lista sa vor lupta pentru a aduce regiunea într-o stare cît mai bună. În aşa fel, jocul îi va determina efectiv pe tineri să conştientizeze şi ulterior să se implice în procesul de ecologizare.


  • Introducerea activităţilor desfăşurate în cadrul orei de dirigenţie sau de biologie, geografie sau chiar în cărţile de istorie ale copiilor prin transmiterea mesajului “Să ne mândrim din ziua următoare că avem o ţară curată, că am scris istorie, că am acţionat împreună măcar pentru o zi!”


  1. Autorităţi & Colaborări


  • Crearea unei colaborări cu Institutul Naţional de Cercetare – Dezvoltare pentru Protecţia Mediului care va realiza special pentru această campanie teste de laborator luate din ariile unde se depozitează ilegal gunoiele. Rezultatele testelor vor fi publicate într-o broşură şi trimise autorităţilor locale spre a conştientiza amploarea fenomenului.
  • Instruirea poliţiştilor pentru îmbunătăţirea sistemului de amenzi. Organizarea unui training cu specialişti internaţionali în care acestora le vor fi prezentate cazuri concrete de disciplină a populaţiei în urma aplicării unor contravenţii.
  • Colaborarea cu cele mai mari tipografii din ţară pentru a scoate o colectie de cărţi dedicate exclusiv sănătăţii mediului, prima colecţie de cărţi eco.


  1. Media


  • La sediurile instituţiilor media for fi trimise prin poştă pungi de gunoi, care vor conţine un suvernir creat din obiecte de gunoi, un felinar/o veioză împreună cu o invitaţie în parc, unde va avea loc o conferinţă de instruire a jurnaliştilor înainte de începutul campaniei.
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *