Ovidiu Poşircă – concurs PR Forum

Obiectivul principal al campaniei ar fi sa reusim sa scoatem un numar cat mai mare de persoane la marea curatenie din Septembrie. Am putea adauga nemultumirea oamenilor in legatura cu perceptia lor despre Romania: tara murdara cu locuitori necivilizati. Putem schimba aceasta perceptie si prin puterea exemplului. Daca in primul an vom convinge 20.000 de oameni sa participe, anul viitor numarul acestora poate se va dubla.

Idei:


Online:


– crearea unei rubrici pe blogul campaniei unde bloggeri pot deveni partenerii verzi ai campaniei, adica sa-si poata procura un banner pe care sa scrie “Partener la curatarea Romaniei”.

– crearea si incarcarea pe canalul de youtube a unor clipuri avand ca tema “Aventura Popestilor la iarba verde”; Popestii sunt familia tipica, cu 2 copii si catel, care se relaxeaza la sfarsitul de saptamana la iarba verde. Din pacate, buna-dispozitie le dispare in momentul in care intra in contact cu gunoaiele lasate de alti cetateni. Copii incep sa planga, sotia este tematoare, sotul scoate telefonul si fotografiaza mizeria astfel ajutand la procesul de cartografiere a zonelor pline de gunoaie din Romania.

– in ziua colectarii gunoaielor, realizarea unui “progress-bar” care sa apara pe blog si in care sa vedem in timp real cantitatea de gunoi care se aduna. De exemplu, Timisoara va raporta 3 tone de gunoi pana la ora 12, le adaugam in acel progress-bar.

– aplicatie pe facebook sub forma unui chestionar cu intrebari referitoare la modul in care oamenii percep reciclarea, depozitarea gunoaielor sau poluarea.



Offline:


– realizare parteneriate cu posturile de televiziune urmarite de tineri. Un spot difuzat pe MTV, Utv, KISSTv , valoreaza mai mult decat unul difuzat pe postul national daca dorim sa atingem audienta tanara.

– vremea s-a incalzit iar oamenii vor dori sa se relaxeze la un gratar, la sfarsit de saptamana. De obicei, posturile de stiri realizeaza stiri cu asemenea evenimente. Ar putea sa realizeze stiri care sa aiba drept subiect lipsa de bun-simt a persoanelor care lasa mormane de gunoaie in urma dar sa se precizeze cuantumul amenzilor ce se pot emite: pana la 200.000 euro pentru asemenea acte impotriva naturii. Romanii vor raspunde pozitiv daca sunt fortati de amenzi.

– implicarea autoritatilor locale: primarii, scoli, licee. Acestia pot fi participanti la actiunile de ecologizare din Septembrie. Elevii pot reprezenta un vehicul de promovare si chiar de schimbare a atitudinilor fata de mediu. Acestia le povestesc parintilor cum au ajutat ei natura, cum au ajutat la conservarea spatiilor turistice de o frumusete rara si poate parintii se vor gandi de 2 ori inainte de a mai arunca resturile menajere pe spatiile verzi. Poate vor spune: “ Si fi-miu/fi-mea a participat la curatarea acestei zone. Ia sa nu mai arunc eu gunoaiele aici”

– cooptarea unor endoreri pentru campanie. Liviu Mihaiu ar fi una dintre persoanele publice potrivite. Am vazut ca avea o emisiune cu teme de ecologie, cu texte ironice, amuzante la Realitatea tv.


Unele idei sunt nerealiste, altele amuzante. Oricum, sunt de parere ca ceva trebuie facut iar eu cred ca tinerii sunt cei mai importanti agenti in aceasta campanie. Cei mai in varsta sunt ocupati cu probleme de zi cu zi: somajul, salariile-pensiile etc. Poate in urma acestei campanii, vom intelege ca ecologia este o problema seriosa si ca ar trebui sa ne implicam cumva sa contracaram efectele poluarii.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *