Iulia Basturea – concurs PR Forum

Obiectiv: in primul rand, constientizarea amplorii poluarii cu gunoaie; si mai ales determinarea a peste 50 000 de oameni – romani, maghiari, romi etc – sa se inscrie [1] si sa vina la curatarea deseurilor din arealele naturale (paduri, câmpii etc.) [2].

Cred ca pentru o campanie de aceasta amploare e important ca mesajele sa ajunga la toate categoriile de public: elevi/studenti, femei/barbati cu o viata sociala activa (atat din mediul rural cat si urban, cu venituri mici, medii si mari), pensionari activi cu putere de munca; autoritati/institutii publice [3] , organizatii private [4], presa.


Concept: Nu conteaza din ce motive vii la Ziua Curateniei, conteaza doar sa te implici!


Offline:

– implicarea scolilor, liceelor, universitatilor (prin diriginti/profesori, rectori/ asociatii studentesti): introducerea unei ‘ore de dirigentie’ despre acest proiect, si in general despre protejarea mediului.

– convingerea primariei/autoritatilor de a oficializa ziua de 23 septembrie ca fiind Ziua Mondiala a Curateniei si de a o sarbatori ca atare [5].

– determinarea unor personalitati publice sa sustina campania pe gratis (artisti, scriitori, actori, jurnalisti, sportivi – pe Banel Nicolita, pentru a atinge si publicul rrom), fiecare va transmite (in clip TV) un mesaj individual care sa atinga diverse aspecte ale problemei gunoiului din Romania: ex.sa curatam padurile pentru noi insine, pentru copii, din respect pentru natura, pentru a nu ne mai fi rusine ca suntem romani. Resurse: implicarea TVR ca partener media si realizarea clipului publicitar de specialistii lor.


Neconventional:

ziare vechi, ingalbenite pe care sa scrie cu un marker verde puternic mesajul campaniei (care trebuie sa ii indemne sa se implice pentru ca fara ajutorul tuturor ziua curateniei e imposibil de realizat)

– distribuite in sediile primariilor la ghisee, in oficiile postale [6], la ghiseele din banci, prin asociatiile de proprietari – scarile de bloc/lifturi, la sediile/cantinele firmelor private. Aceste materiale se pot imparti si in zonele aglomerate ale marilor orase, sau in parcuri in weekend, dar sub forma de origami creativ din ziar – care sa atraga atentia (ex.o lebada inconjurata de pet-uri).

– pentru cei din mediul rural/orasele mai mici/comune: convingem preotul satului/comunei sa sustina campania, prin predica de la sfarsit de slujba (macar cea de duminica).

– construirea unui colt din deseuri (multe pet-uri, resturi de carbuni arsi, ambalaje alimente – ca dupa un gratar la iarba verde si putina verdeata) cu un mesaj ironic in genul: te deranjeaza ca faci miscare in plus ocolind gunoiul, implica-te (la Ziua Curateniei). – amenajare pe strada, in parcuri. Resurse: markere, ziare/caiete/reviste vechi, deseuri – nu cumparate ci adunate de la oameni, voluntari (…de la arte :) )


Presa: o conferinta de presa intr-un crang de la marginea oraselor mari – pentru a realiza cat de grava a ajuns si care sa ii convinga sa sustina proiectul. Atunci ar trebui formata o baza de date cu jurnalistii interesati sa scrie despre subiect si cu care sa se mentina legatura pe durata intregii campanii. Resurse: asigurarea transportului, scaune, mapele de presa (care pot fi tot neconventionale: pagini de ziar pliate care sa contina un CD cu comunicatul, clasament si poze cu arealele naturale cele mai afectate, alte materiale ale campaniei)

– pe TV, pe langa TVR: reportaje despre campania Let’s do it! la ‘Romania te iubesc’, la ‘Neata cu Razvan si Dani’

– la Guerilla, Kiss FM, Zu – spoturi radio cu vedetele care sustin campania

– implicarea presei TV/radio maghiare


Online:

Twitter: update permanent despre evolutia campaniei inainte, in curs, si dupa Ziua Curateniei

Facebook causes: implicarea internautilor in construirea hartii de deseuri din Romania, prin evidentierea si uploadarea pozelor cu zonele afectate, impartasirea experientei cu deseurile din escapadele la iarba verde.

Youtube, Trilulilu– imagini cu spatiile verzi pline cu deseuri ale Romaniei, spoturile

Blog: leapsa ‘Tu de ce vii la Ziua Curateniei’, banner pentru sustinerea campaniei.

Viral pentru publicul tanar, activ – 2 filmulete (varianta feminina si cea masculina) cu motivele pentru care tinerii vin la Ziua Curateniei. 1- conversatia dintre 2 prietene care nu s-au mai vazut de mult timp care ‘barfesc’ sau discuta noile trenduri in timp ce curata padurea de pet-uri, 2- un tip in spatele unei tipe cu pantalonasi scurti o ajuta sa adune peturi. Resurse: cineva cu orice fel de camera video digitala care sa filmeze, plus transportul pana intr-o padure.


[1] online/ offline-la sediul organizatiilor partenere pentru cei care nu au acces la internet

[2] cred ca multi constientizeaza gravitatea, dar sunt indiferenti sau prea orgoliosi ca sa se implice intr-o astfel de actiune

[3] Ministerul mediului, al turismului, oficiile postale, primariile

[4] In general firmele cu multi angajati, multinationalele, care se implica in proiecte CSR

[5] spre ex.pt o zi politicienii sa stearga praful in Casa Poporului

[6] Ca sa fie vizibile in astfel de locuri publice trebuie pozitionate in locuri des folosite – spre ex.la posta: pe masuta de scris sau in fata ghiseului, pe pervaz – un pet taiat in care se pun ziarele cu mesajul Let’s do it.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *