Diana – Adela Ioniţă – concurs PR Forum



Titlul campaniei: Let’s do it Romania!



Obiectiv: conştientizarea de către români a amplorii poluării cu gunoaie



Plan de campanie

    • Publicurile (public tânăr şi dinamic, autorităţile locale, firmele private, operatorii de salubritate, persoanele publice şi mass media) reacţionează mai bine la imagini puternice (grafice şi/sau video) şi la cifre. Astfel, propun următoarele acţiuni de promovare:

  • Online

    • Crearea unui cont activ şi creativ pe Facebook
      • nu un simplu suport de mesaje, ci un spaţiu virtual unde cei care subscriu acestui grup şi devin fani pot vedea imagini cu România înainte de acţiunea Let’s do it Romania, urmând ca albumul de după să fie completat chiar de ei. Aici vor fi postate şi poze/materiale video din campanii asemănătoare organizate în alte ţări. Se vor crea şi Quiz-uri, ale căror întrebări şi rezultate vor fi relaţionate cu efectele negative ale poluării cu gunoaie, precum şi cu soluţia propusă de Let’s do it Romania.
    • Crearea de serious games, postate pe blog, pe diverse canale media sau pe paginile personale ale unor persoane publice.
      • joculeţe simple dar eficiente, cu întrebări ce au mai multe variante de răspuns. De exemplu, la o întrebare de genul „Eşti într-un loc frumos, la munte, unde nu te vede nimeni. Nu există coş de gunoi şi tu tocmai ai terminat de băut un suc. Ce faci? a. arunci PET-ul în iarbă sau b. îl pui înapoi în rucsac şi-l vei arunca într-un loc special amenajat” jucătorii ar putea observa „consecinţele” alegerii lor.
    • Introducerea unor mini-rubrici pe blog dar şi pe paginile diverselor publicaţii, de genul Ştiaţi că, cu diverse calcule precum: „dacă fiecare om ar strânge câte n PET-uri într-o zi, România ar fi cu n % mai curată, iar turismul şi investiţiile ar creşte cu x %”.
    • Organizarea unui concurs pentru alegerea unui cântec de campanie original

  • Offline


    • Cooptarea unor persoane publice (muzicieni, dar nu numai!) care să participe la înregistrarea melodiei de campanie, alese prin concursul online
    • Sesiuni de comunicare pentru prezentarea efectelor negative ale amplorii poluării cu gunoaie (în domeniul investiţiilor economice, turism, sănătate etc.)
    • Acoperirea cu material plastic imprimat cu mesajul campaniei a unor (părţi din) clădiri/monumente (statui de ex.) importante (considerate simbolurile regiunilor respective), atrăgând atenţia asupra amplorii poluării cu gunoaie


  • Resurse

    • Umane: o echipă creativă pentru conceperea joculeţelor, a rubricilor Ştiaţi că şi pentru crearea şi menţinerea contului Facebook şi a blogului şi pentru design-ul afişelor.
    • Fizice: calculatoare cu acces la Internet, materiale pentru printarea afişelor, material plastic imprimat cu mesajul campaniei
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

2 thoughts on “Diana – Adela Ioniţă – concurs PR Forum

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *