Am stat de vorbă cu Radu Berevoescu, Organized Trade Director PepsiCo despre sustenabilitate și spirit de doer.
- De ce ați ales proiectele de mediu pentru a vă aduce contribuția în societate?
Proiectele de mediu sunt numai o componentă a strategiei companiei de a susține schimbări pozitive pentru planetă și oameni. Drept unul dintre liderii din domeniu, PepsiCo și-a asumat rolul de a promova un business responsabil, care are în centru sustenabilitatea și modul în care compania își va sprijini creșterea prin dezvoltare la nivel global. Eforturile companiei s-au concentrat, la nivel global, pe a oferi soluții legate de schimbările climatice, pierderea fertilității solului, risipa ambalajelor și inegalitate.
În acest sens, în România, compania a integrat PET reciclat în ambalajele sale în proporție de 100% pentru brandul Lipton Ice Tea, urmând ca foarte curând toate produsele din portofoliile Pepsi și Mirinda să fie ambalate în sticle fabricate din 100% rPET. Mai mult, credem în sprijinirea producătorilor locali, de aceea chipsurile Lay’s în România sunt produse din 100% cartofi de chips cultivați din sol românesc.
2. În ce au constat acțiunile PepsiCo de până acum în zona sustenabilității?
Permanent, PepsiCo si-a dezvoltat strategie de business având în centru consumatorul. Prin noua viziune anunțată în luna septembrie, pep+ (PepsiCo Pozitiv), compania a vorbit despre cum își va transforma operațiunile sale de business, pornind de la aprovizionarea cu ingrediente, fabricarea și vânzarea produselor sale într-un mod mai sustenabil.
Acțiunile realizate de PepsiCo în zona sustenabilității sunt: reducerea utilizării plasticului nou în ambalaje și creșterea conținutului de plastic reciclat; designul produselor se va concentra pe minimizarea impactului asupra mediului; accelerarea tranziției către energia regenerabilă și adoptarea tehnologiilor de transport cu emisii reduse sau cu zero emisii pe întregul lanț valoric; folosirea îngrășămintelor cu emisii reduse și a tehnologiilor agricole eficiente pentru a crește randamentul culturilor și pentru o agricultură sustenabilă.
3. Care sunt acțiunile prin care încurajați un comportament eco-friendly la birou?
Punem foarte mult accent pe digitalizare, atât pentru a eficientiza procesele, cât și pentru a utiliza mai puțină hârtie, prin folosirea formularelor online, de exemplu. În același timp, îi încurajăm pe colegii noștri să participe în campaniile noastre care au componentă de responsabilitate socială. Un exemplu recent este campania „Deschide Lay’s. Dăruiește zâmbete!”, în care toate zâmbetele primite au fost transformate în donații. Totodată, unele dintre acțiunile eco-friendly pe care le încurajăm la birou sunt sortarea gunoiului (nu mai avem coșuri de gunoi individuale) și faptul că nu mai utilizăm veselă de plastic.
4. Ce alte proiecte vă propuneți pentru a fi sustenabili?
Sustenabilitatea este un subiect important pentru noi și ne concentrăm pe toate aspectele care pot influența o strategie de business durabilă: produs, ambalaj, materii prime și, evident, producție. Pentru că în viziunea PepsiCo este important să aducem schimbări pozitive pentru planetă și oameni, ne propunem să adaptăm în continuare produsele din portofoliu, ținând cont de orientarea către opțiuni mai sănătoase a consumatorilor, prin reducerea conținutului de zahăr, sare și grăsimi. Anul acesta ne-am luat angajamentul de a reduce considerabil nivelul de zaharuri adăugate din portofoliul de băuturi cu 25% pentru băuturi, urmând ca procentul să ajungă la 50%, până în 2030. Reducerea zahărului are un impact pozitiv asupra organismului, dar și asupra mediului înconjurător. În momentul de față, emisiile de gaze cu efect de seră pentru un litru de Pepsi sunt cu 40% mai scăzute atunci când se trece la producția rețetei fără zahăr. În România, pe lângă Pepsi Max, consumatorii pot găsi, încă din vară, Lipton Piersică Zero Zahăr.
5. Care este feedback-ul voluntarilor angajați din companie care participă la acțiunile sustenabile PepsiCo?
Ceea ce apreciază consumatorii la PepsiCo este nu numai dorința de a realiza proiecte sustenabile, ci și punerea efectivă în aplicare a acestora. Faptul că își setează obiective, că gândesc pas cu pas fiecare etapă pe care trebuie să o parcurgă pentru atingerea scopului și că sunt interesați de mediul înconjurător și de comunitate, promovând in același timp metode eco-friendly la birou
6. Un mesaj pentru cei care citesc acest interviu: de ce este important să fim eco-friendly?
Dacă vrei să faci ceva pentru binele mediului, nu amâna! Fii un DOER, setează-ți obiective clare și măsurabile pe care să le atingi. Este important să existe un echilibru între partea cantitativă, dar și cea calitativă, iar mai presus de toate este vital să evaluezi modul în care se desfășoară un proiect, o campanie, orice. Și, ca în orice proiect, contează cât de motivat ești să realizezi un lucru și să îl duci la capăt, pentru că astfel și împlinirile personale si profesionale vor fi mult mai mari.
Planeta noastră are un termen de expirare care, prin acțiunile noastre, îl putem face să se apropie tot mai mult. Ultimii ani ne-au arătat că dacă nu luăm atitudine acum, este posibil să nu mai avem o altă șansă. Așa că, dacă astăzi te hotărăști să arunci o hârtie la tomberonul corect, fă-o! Prin acest pas mic, vei face ceva pentru un mediu mai sănătos și îți vei oferi ocazia să faci alte alegeri pozitive în viitor.