Analiștii se așteaptă ca mașinile electrice să fie mai ieftine decât cele clasice până în 2022

Un raport de la Bloomberg New Energy Finance arată că până în 2022 mașinile hibrid și electrice vor fi mai ieftine decât automobilele care folosesc combustibili tradiționali.

Costul din ce în ce mai mic al bateriilor este crucial în scăderea prețurilor mașinilor electrice. Raportul de la Bloomberg arată că vânzările mașinilor electrice vor ajunge la 35% din piață în 2040. Asta ar avea efect asupra folosirii energiei la nivel global, reducând consumul de petrol cu 14% și folosind 8% din totalul electricității.  În prezent, 1% din automobilele vândute sunt electrice.

Autorul studiului, Salim Morsy, spune că predicțiile se bazează pe faptul că petrolul se va scumpi de la aproximativ 30 de dolari pe baril, cât este în prezent, la 50 de dolari, iar până în 2040 va ajunge la 70 de dolari pe baril.

„În următorii ani, va fi mai avantajos să fii proprietarul unei mașini tradiționale, de aceea nu ne așteptăm ca vânzările automobilelor electrice să depășească 5% în majoritatea magazinelor – cu excepţia celor în care sunt puternic subvenţionate. Însă costurile acestora se vor schimba radical după 2020”, declară Morsy.

Electric Vehicle Chargin

Cea mai de succes mașină electrică este Nissan Leaf, cu 186.000 de unități vândute, urmată de modelul S de la Tesla, cu 79.000 de automobile vândute. Pentru mașinile hibrid, care au și motor tradițional și motor electric, cel mai popular a fost Chevrolet Bolt, cu 87.000 vândute.

În România, numărul autoturismelor ecologice vândute în primele nouă luni din 2015 a fost de 332 de unități, în creștere cu 111% față de aceeași perioadă din anul anterior. Asta înseamnă aproximativ 0,5% din totalul automobilelor noi vândute în aceeași perioadă, conform raportului Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile.

Autor: Florina Mirică

Surse articol: Independent, The Guardian, Ziare.com

Surse foto: Sursa 1, Sursa 2

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *