Autostrăzile și drumurile sunt împânzite cu panouri publicitare. Uneori acestea ne distrag atenția și sunt deranjante. Imaginați-vă cum ar fi să vezi un panou care nu promovează altceva decât natura?
Un artist american, Brian Kane, a cumpărat spațiu publicitar pe câteva panouri digitale amplasate de-a lungul unei autostrăzi din Massachusetts și a înlocuit mesajele comerciale cu imagini cu natura. Fiecare imagine pusă de acesta corespundea mediului în care era amplasată, substituind astfel părțile din peisaj care nu se vedeau din cauza panourilor.
În decursul unei zile, imaginea se schimbă de mai multe ori, iar seara sunt afișate mai multe imagini de înaltă calitate ale Lunii. Astfel, în ciuda poluării din orașe, oamenii pot vedea imaginea cerului limpede. Ba mai mult, în noaptea când este Lună plină, sunt afișate imagini cu Calea Lactee.
“Scopul meu a fost să ofer un moment de ușurare și de frumusețe neașteptată pe care le poți experimenta în timpul navetei zilnice. Naveta este stresantă pentru mulți oameni, de aceea cred că este un serviciu public să oferi șoferilor câte un moment de curiozitate și de bucurie”, a declarat artistul.
Brian Kane și-a numit proiectul “Healing Tool”, după un instrument folosit în Photoshop – care permite utilizatorilor să corecteze erorile din poze.
Autor: Florina Mirică
Surse articol: Design Boom, True Activist, BrianKane.net