Pentru Herbalife Nutrition a fi DOER înseamnă să spunem DA pentru un viitor sustenabil!

Am stat de vorbă cu Romeo Căzănescu, Country Director Herbalife Nutrition România, Moldova, Ungaria şi Bulgaria despre sustenabilitate și proiectele de mediu pe care Herbalife le implementează și le susține.

  1. De ce ați ales proiectele de mediu?

La Herbalife Nutrition, avem grijă de viitorul planetei noastre făcând alegerile corecte legate de mediul înconjurător și resursele sale naturale limitate.

Angajamentul nostru față de sustenabilitatea mediului înconjurător se află în centrul valorilor noastre și este esențial pentru promisiunea pe care o facem distribuitorilor și consumatorilor noștri, care pun accent pe modul în care sunt cultivate și produse alimentele pe care le consumă. Ne angajăm să respectăm pe deplin toate cerințele legale de mediu și să realizăm obiectivele noastre interne. Abordarea noastră este în strânsă legătură cu ciclul de viață al produsului și evaluează impactul asupra mediului. Ne concentrăm pe ciclul de viață al ambalajelor, reducerea deșeurilor, gestionarea consumului de apă, aprovizionarea cu ingrediente și risipa alimentară. Comitetul ESG are responsabilitatea de a supraveghea sustenabilitatea mediului Herbalife Nutrition.

 

2. În ce au constat acțiunile Herbalife de până acum în zona sustenabilității?

• Din 2008, am eliminat 1.600 de tone metrice de plastic prin reducerea plasticului utilizat în recipientele noastre de shake F1 la nivel global.

• În 2020, am lansat proiecte pentru a elimina anual peste 12 tone metrice de plastic și carton care ajung în fluxul de deșeuri.

• În 2021, am început să încorporăm 25% de materiale plastice reciclate post-consum (PCR) în ambalajul produsului nostru emblematic (Formula 1 Healthy Meal Nutritional Shake Mix) disponibil în America de Nord. Ne vom extinde în alte regiuni în 2022. Ne așteptăm ca această schimbare să elimine peste 475 de tone metrice de plastic din producție și din fluxul de deșeuri.

•Din 2018, am eliminat copiile pe hârtie ale Regulilor de conduită ale distribuitorilor din 54 de țări în care activăm. Acest lucru este echivalent cu 360 de tone metrice de hârtie economisite. În țările în care reglementările permit distribuirea online a Regulilor de conduită ale distribuitorilor, iar accesul online este disponibil în mod obișnuit, ne angajăm să eliminăm documentele pe hârtie până în 2025.

• Fiecare regiune are un program de reciclare, de la campanii de conștientizare și educare pentru reciclare și reutilizare creativă, până la crearea de locuri de colectare în centrele noastre de vânzări, pentru distribuitorii și clienții noștri. Organizațiile locale de reciclare preiau materiale reciclate din aceste locuri de colectare. De exemplu, în America de Sud și America Centrală au fost colectate peste 155.000 kg de materiale reciclate din 2013. Până în 2025, ne dorim să lucrăm alături de Cluburile Wellness deținute și administrate de distribuitorii noștri independenți, astfel încât aceștia să poată participa cu ușurință la aceste programe de reciclare.

 

3. Care sunt acțiunile prin care încurajați un comportament eco-friendly la birou?

La sediul în care ne-am desfășurat activitatea până la începutul pandemiei, am amenajat un loc special pentru reciclarea hârtiei. Am căutat soluții pentru reducerea copiilor pe hârtie utilizate în activitatea de zi cu zi – printam documente doar dacă era într-adevăr necesar. O zi de lucru începea la birou cu multă energie și o ceașcă de cafea ,ceai sau apă cu Aloe, savurate din recipiente din ceramică sau sticlă, nu de unică folosință.

Sunt multe alte mici schimbări dar cu impact pe termen lung, la care ne-am gândit și pe care le-am implementat deja sau erau pe lista noastră de obiective în ceea ce privește angajamentul față de sustenabilitatea mediului înconjurător, printre care și folosirea rechizitelor, produselor de papetarie din materiale prietenoase cu mediul, folosirea produselor de curățare în cantități mai mici sau folosirea produselor eco.

Cu siguranță toate aceste schimbări de obiceiuri le-am păstrat și preluat fiecare dintre noi acasă, unde lucrăm acum, așa că acțiunile noastre au o continuitate.

Avem ghiduri interne de reciclare la locul de muncă dezvoltate pe baza politicilor locale pentru angajații care lucrează în unitățile și birourile Herbalife Nutrition la nivel global. Încurajăm angajații noștri să reducă, să refolosească și să recicleze cât mai mult posibil deșeurile rămase.

În 2019, Centrul nostru de Inovație a desfășurat la nivel de companie o provocare Greenhouse (The Greenhouse – un instrument Herbalife Nutrition la nivel global în materie de inovație), în care angajații au împărtășit practici pentru sustenabilitatea mediului, precum și idei pentru implementarea viitoare. Aproape 2.000 de angajați au transmis peste 100 de idei și implementăm multe dintre aceste idei în procesele noastre operaționale.

 

4Ce alte proiecte vă propuneți pentru a fi sustenabili?

Reducerea deșeurilor

Ne angajăm să eliminăm toate pungile de plastic din centrele de distribuție și vânzări. Acest lucru va elimina peste 30 de milioane de pungi și peste 136 de tone metrice de plastic pe an.

În 2021, am inițiat un program de reducere a generării de deșeuri periculoase, inclusiv dezvoltarea de materiale de instruire, identificarea resurselor pentru a stabili parametrii de referință, cu planuri de a începe implementarea inițiativelor cheie în 2022.

Apă

Ne angajăm să ne dezvoltăm afacerea într-un mod care excelează în facilitarea gestionării eficiente a apei, începând cu unitățile noastre de producție la nivel global și apoi de-a lungul lanțului nostru valoric. Herbalife Nutrition va iniția revizuiri ale resurselor de apă din unitățile de producție existente în 2021 și va iniția programe pentru a reduce prelevarea apei, reutilizarea ei și folosirea surselor alternative.

Aprovizionare

Herbalife Nutrition se aprovizionează ținând cont de oameni și de resursele planetei. Defrișarea contribuie cu până la 15% la emisiile de gaze cu efect de seră la nivel global. Defrișarea pădurilor din zonele de conservare, pentru extinderea rapidă a terenurilor agricole comerciale, uneori fără acordul comunităților locale sau respectarea dreptului acestora, este ilegală. Soia și alte materiale derivate din plante sunt materii prime cheie în diferite produse Herbalife Nutrition. În calitate de cumpărător semnificativ al unor astfel de materii prime, ne angajăm să promovăm un mediu sănătos pentru generațiile viitoare. Credem că pădurile au un rol la fel de important ca agricultura, servind drept rezervoare importante de carbon.

Reducerea pierderilor și a risipei alimentare

Volumul global al risipei de alimente este estimat la 1,3 miliarde de tone. În calitate de companie globală de nutriție, credem că avem un rol important în îmbunătățirea nutriției, realizarea securității alimentare și contribuția la eradicarea foametei. Ne angajăm să facem partea noastră pentru a reduce risipa de alimente și pierderile de alimente de-a lungul lanțurilor de producție și aprovizionare și să sprijinim unul dintre Obiectivele de Dezvoltare Durabilă ale Națiunilor Unite (12.3), reducerea la jumătate a risipei de alimente la nivel global, pe cap de locuitor, la nivelurile de vânzare cu amănuntul și de consum și reducerea pierderilor de alimente de-a lungul lanțului de producție și aprovizionare, inclusiv pierderile după recoltare.

Obiective de reducere a pierderii și a risipei alimentare

Herbalife Nutrition încorporează datele de expirare pe toate etichetele, comunicând în mod clar consumatorilor și reducând astfel pierderile și risipa de alimente, asigurând în același timp utilizarea în siguranță a produselor noastre.

Din 1993, Herbalife Nutrition a donat și va continua să doneze alimentele noastre ambalate organizațiilor caritabile locale, inclusiv băncilor alimentare.

5. Ce înseamnă să fii DOER?

Pentru Herbalife Nutrition a fi DOER înseamnă să spunem DA pentru un viitor sustenabil!

Din ce în ce mai mult, oamenii sunt interesaţi să integreze în viaţa de zi cu zi produse cu un impact cât mai mic asupra mediului.

Cu acoperirea noastră globală, avem capacitatea de a ne mobiliza clienții și distribuitorii pentru a deveni factori de schimbare în propriile comunități și pentru a avea un impact pozitiv asupra mediului, prin reciclarea sau reutilizarea îmbunătățită a recipientelor.

 

6.Un mesaj pentru cei care citesc acest interviu: de ce este important să fim eco-friendly?

Oamenii au devenit mai conștienți de opțiunile pe care le au, iar noi ne dorim să încurajăm alegerile bune care oferă avantaje și pot duce la creșterea calității vieții. Fiecare dintre noi, atât la nivel personal, cât și nivelul organizației, își poate aduce contribuția pentru a avea un mediu mai curat și pentru a crește impactul reducerii materialelor plastice. Totul depinde de implicarea noastră ca indivizi, dar și ca grup. Schimbarea începe cu noi! Trebuie să spunem DA schimbării în bine, pentru noi, pentru cei dragi nouă, dar mai ales pentru mediul în care trăim. Împreună putem construi un viitor mai bun.

 

Mai multe foto aici

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *