Povestea exploratorului Belu Florentina
În momentul în care doamna profesoară de română ne-a spus despre acest concurs, entuziasmul meu atingea cote inimaginabile. M-am bucurat foarte mult ştiind că organizatorii dorescă să asculte opiniile unor copii despre ecosistemul şi importanţa Dunării, opiniile copiilor care au crescut sub şuşotelile dezmierdătoare ale valurilor fluviului, ale celor care, în viitor, vor continua să salveze cheile aproape pierdete ale unor cufere rare.
Scriind compunerea din cadrul concursului, am uitat de persoana mea în cel mai extraordinar mod, am devenind ochii şi urechile a ceea ce credeam că gigantul Europei ar putea gândi, am devenit insăşi voinţa şi speranţa ,,copilului cu ochii albaştri”.
Vă mulţumesc pentru munca depusă în cadrul acestui proiect, mulţumesc pentru aprecieri şi vă doresc să reuşiţi să salvaţi ceea ce majoritatea dintre noi au uitat că mai trăieşte, să transformaţi tabloul inert în care trăim şi să-l pictaţ în culorile naturii, astfel toţi redevenind natura. Mă întreb dacă, din această postură, mai vrea cineva să distrugă ceea ce uitase că este?
Scoala Gimnaziala “Academician Marin Voiculescu” Giurgiu – Castigatoarea premiului I sectiunea Literatura
Povestea exploratorului Burlacu Stefan
Va marturisesc sincer ca, in ultima perioada a anului scolar, am trait clipe de neuitat, in ziua in care doamna bibliotecara ne-a reamintit ca, ” Scoala Gimnaziala Academician Marin Voiculescu ” prin elevii sai, de la cei mai mici, pana la cei mai mari, participa la derularea proiectului national “Let’s Do It, Danube! “, avand ca obiectiv principal protectia si conservarea mediului natural specific acestui fluviu european, de la izvoare si pana in magnifica sa Delta.
Inca din copilarie, cand parintii mei m-au dus pentru prima oara pe malul Dunarii, m-au uimit maretia si frumusetea acesteia . Cu fiecare an petrecut la scoala, interesul meu pentru cunoasterea Dunarii, a devenit tot mai mare, volumul de informatii oferit de minunatii nostri dascali , completandu-mi-l cu cele prezentate in emisiunile TV.
Din toate acestea am inteles insemnatatea deosebita a fluviului pentru viata popoarelor din tarile riverane, dar, participand impreuna cu colegii mei la si cu alti elevi la actiunile de ecologizare a luncii sale in zona vamii si a Canalului Plantelor, mi-am dat seama ca mediul natural dunarean suporta cu greu agresiunea inconstienta a unor semeni de-ai nostri.
Cati saci de deseuri am adunat de fiecare data, nu am numarat, dar m-am ingrozit, gandindu-ma ca, noi, oamenii putem distruge iremediabil aceasta minune.
Stirea comunicata de doamna bibliotecara despre organizarea unui concurs despre conservarea si protejarea mediului natural dunarean, a trezit in mine dorinta de a participa determinat de gandul ca, poate, cu acest prilej voi ajunge sa cunosc mirifica fiica a Dunarii si a marii, Delta, Rezervatie a Biosferei .Se vede insa, ca, de data aceasta, am fost mai putin inspirat, din moment ce nu am fost select sa particip la tabara „Exploratorii Dunarii” in Delta Dunarii.
In a doua sectiune am avut de intocmit un eseu despre Dunare unde am obtinut locul al III-lea castigand o boxa externa cea ce imi doream foarte mult.
Multumesc cu deosebit respect si consideratie celor care au organizat acest concurs. Mi-am reamintit cateva versuri scrise de bunicul meu in tineretile sale:
“Copii ai Terrei, iubiti natura,
Natura, mama a tuturor,
Cu sesul, stepa, muntii, padurea,
Din Africa la Ecuator.”
Scoala Gimnaziala “Academician Marin Voiculescu” Giurgiu – Castigatorul premiului III sectiunea Literatura