“Când începem şi noi să ne “plictisim” de reclamele campaniei, apărute la TV? :)”

Suntem intrebati din ce in ce mai des de ce nu aparem si la TV. Ca online-ul e bun, dar totusi proiectul are nevoie si de vizibilitate la nivelul masei. Suntem constienti de acest lucru. Am inceput campania in mediul online pentru ca presupunea costuri minime. Si dupa stiti, pentru ca am insistat sa o tot spunem, acest proiect nu beneficiaza de fonduri dedicate.

Mai devreme am intampinat iar doua intrebari de acest tip pe Facebook si pentru ca mi-a iesit un raspuns prea lung pentru acel spatiu, l-am transferat aici.

Prima intrebare, cea pusa de Paul, este chiar in titlu.

A doua este de fapt o sugestie, venita din partea lui “No Strabrucanus”:

Nu stiu relatiile pe carele aveti cu trusturile de presa si componentele lor. Eu as face o scrisoare deschisa adresata tuturor, sa sprijine actiunea. Si as mai adauga pe site lista nominala cu televiziunile, ziarele, radiourile etc catre care s-a trimis scrisoarea deschisa. Apoi as publica raspunsurile primite, inclusiv daca nu s-a primit raspuns.

Pornind de la ideea .. “baieti, vrem sa stim pe ce parte a baricadei stati si daca sunteti in stare sa lasati deoparte competitia dintre voi, 10 minute pe zi. Aka cele 10 minute dedicate Romaniei, fara razboi mediatic, fara manipulare, partide si partidulete, interese meschine. Pur si simplu 10 minute dedicate unei Romanii unite”.

Nu de alta, dar daca LDIR reuseste si fara aportul mass mediei main-stream s-ar putea ca multi romani sa-si puna niste intrebari de genul .. ok, la ce foloseste mass media main stream? La dezbinare? Cool. Hai ca o scot din meniul zilnic.



Bun. Si totusi de ce nu aparem la TV?


Pe de-o parte este foamea de bani – de ce sa aloce televiziunile un minut unei stiri/ unui spot LDIR cand pot sa arate o babuta violata pt audienta sau o reclama la Coca Cola direct pt bani. Pe de alta parte sunt competitia si orgoliul, si ele indirect legate tot de foamea de bani.


Noi am invitat toate televiziunile la conferinta de presa. Au fost prezente si au filmat pe tot parcursul conferintei TVR, Prima si ProTV. Cei de la ProTV au adresat chiar si intrebari ministrului Mediului.


Ei bine, ce credeti, singurul material prezentat a fost la TVR, la stiri pe scurt, deci cateva minute. Tot mai bine decat deloc, tinand cont de faptul ca Prima si ProTV nu au dat nimic.


Cei de la Prima au difuzat insa chiar in ziua respectiva o stire legata de campania lor de incurajare a locatarilor sa-si curete gradinile de la bloc. Ii durea gura sa spuna ca se face in acelasi timp si o campanie de curatare a arealelor naturale? Nu e ca si cum le-am fi luat painea de la gura, ci dimpotriva sunt doua campanii care merg foarte bine in paralel.


Iar cei de la ProTv saptamana trecuta au difuzat stiri in care aratau cu degetul gunoaiele lasate in urma de cei care au iesit la gratar in paduri si poienite. I-a durut si pe ei gura sa spuna in 10 secunde ca exista o campanie care vrea sa rezolve aceasta problema.


Stiam de la inceput ca nu o sa fie la fel de usor ca in Estonia. Din acest motiv si suntem atat de stresati si de agitati. Ei au fost cat se poate de relaxati, pentru ei tot procesul a fost placut, plin de entuziasm. Au avut campanie publicitara, adica spoturi TV, doar in ultimele doua luni. Dar desi se confruntau si eu cu mizerie si deci cu oameni cu mai putin bun simt, au fost mult mai uniti de la inceput. La ei s-au implicat si mass-media si presedintele din proprie initiativa. Noi trebuie sa ne milogim si sa apelam la metode in genul celei propuse de Strabrucanus in care practic ii strangem cu usa? Mi se pare trist. Pentru ca este un proiect pe care nu ar trebui sa ne chinuim sa il vindem, pentru simplul fapt ca beneficiile sunt aceleasi si pentru noi si pentru ei. Cel putin beneficiile la care ar trebui sa se gandeasca – o tara mai curata si oameni cu mai mult bun simt.


Nu stam degeaba. Suntem in punctul in care contactam persoane publice pentru calitatea de ambasadori ai proiectului. Da, n-ai ce sa-i faci, dintr-o data curatenia devine mai importanta daca o sustine si o vedeta. Momentan ne intereseaza sa vedem acest proiect finalizat cu succes. Ulterior vom incerca sa perfectionam si traseul pe care este nevoie sa-l parcurga initiatorii unui proiect social pentru a reusi sa-l duca la capat. Pentru ca speram sa fim niste deschizatori de drumuri si sa se nasca apoi din ce in ce mai multe proiecte ce se bazeaza pe solidaritate si mobilizarea romanilor pentru atingerea unui scop comun.


Mass-media au uitat ca au si o functie educativa. Au fost absorbite cu totul in societatea de consum si ofera din ce in ce mai mult divertisment si din ce in ce mai putine informatii. Parca isi folosesc puterea exclusiv pentru a ne prosti din ce in ce mai mult si pentru a ne strica si mai mult imaginea pe care o avem asupra tarii, in loc sa  impuna valori, atitudini si modele comportamentale demne de urmat.


Nu putem schimba totul peste noapte. Trebuie sa facem pasi mici. Incepem cu LDIR – sa il vedem finalizat cu succes. Sa reusim sa mobilizam acele cateva sute de mii de romani sa iasa din casa si sa lucreze impreuna. Si suntem constienti ca pentru a reusi asta si pentru a avea si impactul necesar schimbarii unor atitudini, avem nevoie de mass-media. Asa ca inchidem momentan ochii si acceptam orice variante, mai mult sau mai putin agreabile, de a obtine sprijinul acestora. Suntem siguri insa ca il vom obtine, la fel cum suntem siguri ca dupa ziua de 25 septembrie Romania va fi nu doar mai curata, ci mai frumoasa din mult mai multe puncte de vedere.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

20 thoughts on ““Când începem şi noi să ne “plictisim” de reclamele campaniei, apărute la TV? :)”

  1. Solutie ?

    Instauram o “harta a rusinii” publica si mediatizata online pe toate siturile externe.
    Ajutam la intregirea imaginii despre Romania. (avem si gunoaie materiale pe langa cele umane)

    Respect!

  2. Eu unul incep sa blestem ziua in care m-am nascut in tara asta, desi am un suflet mare si as face orice pentru ca cei din jurul meu sa constietizeze ca doar impreuna putem schimba viitorul Romaniei si numai asa vom reusi sa facem o tara europena de fiecare data m-am lovit de indiferenta, lipsa de respect si dezinteres din partea tuturor fata de propria ograda.

    Sunt din Gorj si ma doare sufletul atunci cand vad ca suntem mereu codasii tarii in orice proiect, ca si in acesta desigur.

    Sustin si voi sustine in continuare LDIR si sunt dispus sa merg pana la capat chiar daca voi merge singur la curatenie pe 25 septembrie.

    Toate cele mai de sus sunt scrise intr-un moment in care mi-ati trezit la viata dispretul fata de televiziuni si massmedia pe care nu le mai urmaresc de ani buni, asa ca as avea multe de spus dar ma opresc aici pentru a nu crea disputa irelevanta.

    1. Iulian, iti multumesc in primul rand pentru sustinere.

      Inteleg ce spui, si imi pare rau ca am trezit astfel de sentimente in tine. Nu aceasta este intentia mea. Eu vreau ca prin acest proiect nu sa “Ajutam la intregirea imaginii despre Romania. (avem si gunoaie materiale pe langa cele umane)” apropo de ce spunea clody mai sus.
      Nu trebuie sa aratam cu degetul toate lucrurile negative, ci trebuie sa aducem in fata si sa activam oamenii valorosi.
      Pe asta se bazeaza succesul acestui proiect. Sunt foarte multi oameni ca tine in aceasta tara dar fiecare are impresia ca este singur si ca se lupta cu morile de vant. Asa ca acest proiect este si o platforma pe care acesti oameni sa se intalneasca si, asa cum ai zis si tu, sa participe impreuna la schimbare.

      Asa ca nu te descuraja si in loc sa te mahnesti gandindu-te la atitudinea mass-media, incearca sa activezi acei oameni valorosi din jurul tau. Eu ma incarc cu o energie pozitiva si un optimism de nedescris de fiecare data cand mai cunosc o astfel de persoana. Si crede-ma ca sunt foarte multe in jurul nostru, inclusiv in Gorj.
      Mass-media are un impact mare, dar un impact si mai mare il are oricum comunicare directa interpersonala. Din acest motiv mie imi si place mediul online. Pentru ca pot sa fiu aici si sa discut cu fiecare despre proiect. Sa primesc feed-back si sa dezbatem. Televiziunea lanseaza niste informatii, veridice sau nu, si acolo se opreste comunicarea. Asa ca te incurajez sa incepi sa discuti cu cei din judetul tau. Gunoaiele sunt un subiect comun, nu e greu sa initiezi o conversatie chiar si in autobuz. Si orice voluntar in plus conteaza. Atat pentru cartare, cat si pentru curatenia din septembrie.

  3. Cred că la noi e cea mai mare foamete de pe Pământ. Foame de bani …
    Este emisiunea “România Vorbeşte” (cred că aşa se cheamă) pe realitatea TV şi FM. Am nimerit fix ediţia în care se discuta problema gunoaielor, nu mai ţin minte exact cum se numea tema emisiunii. Le-am trimis un e-mail în care am prezentat campania LDIR. Ghiciţi ce? Au citit zeci de mesaje în care se spunea acelaşi lucru, dar cu o altă exprimare, iar despre campania LDIR nu au scos nici un cuvânt.

    Mass-media au uitat ca au si o functie educativa.

    Cancan, 0TV, Antenele cu ale lor emisiuni, Kanal D, astea şi multe altele sunt ca un imens teanc de enciclopedii … cu filele goale!
    Am luat 4 televiziuni + 0TV şi am făcut la mine pe blog o listă cu emisiunile “educative”. Au ieşit 11 la număr (plus tot ce e la 0TV) şi nu am scris nici măcar jumătate din ce apare pe ecran.
    N-aş vrea să mă “cultiv” cu mass-media zilelor noastre şi cu wikipedia.

    1. Ce pot sa mai spun, Paul.. Ar fi asa frumos sa se revolte toti romanii si sa nu se mai uite la TV in semn de protest.. Numai ca, din pacate, aici se manifesta un cerc vicios, ce poate fi rupt numai daca se renunta la acea foame de bani. In sensul ca televiziunile difuzeaza “ce se cere” – iar acest “ce se cere” se observa in functie de audienta. Daca au vazut ca o emisiune cretina este urmarita, o sa mai faca unele la fel. Totul pentru rating. Dar romanii cer asta si pentru ca nu li se ofera ceva mai bun si nu sunt educati astfel incat sa “consume” si acel ceva mai bun.
      Nu zice nimeni sa nu mai existe programe de divertisment. Sunt momente in care ai nevoie sa-ti relaxezi creierul si astfel de programe care nu iti solicita neuronii, sunt binevenite. Si da, inclusiv programele de divertisment ar putea avea o componenta civica.

      De ce crezi ca nu au mentionat cei de la KanalD nimic despre campania LDIR? Nu e ca si cum ar face reclama unui proiect asociat cu numele cuiva sau pe urma caruia s-ar imbogati cineva. Deci, ce i-a oprit din a-ti citi mailul?
      Oricum, cu sau fara mailul tau, cei de la KanalD stiu de proiect, deci ar fi putut si ei din proprie initiativa sa vorbeasca despre el in contextul emisiunii.

  4. Dureros… Este o pierdere mare pt un post de televiziune acele 30 de secunde. Si nu merge cu scrisoarea aici merge cu “pile” sau cu prezenta voastra in birourile fiecarui post de televiziune. Treceti pe la ei. Apelati la cunostiinte…

  5. Poate ar trebui incercat pe segmentul televiziunilor locale. Sigur, nu au acelasi impact ca cele nationale, dar ar fi un inceput.
    Pe TVR1, lunea e o emisiune – Echipa verde. Poate realizatorii ar fi interesati sa faca o editie pe tema asta.
    Inca mai sunt oameni entuziasti in tara asta si cred ca vom reusi pana la urma. Dar nu va fi asa de usor ca in Estonia.

  6. Sunt sigur ca v-ati gandit si la Petrom. Pentru ca ei au “Tara lui Andrei – Petrom a initiat programul TaraluiAndrei.ro pentru a oferi o alternativa la situatia actuala. O tara in care indiferenta este inlocuita de curaj si implicare. O tara in care oamenii iau atitudine fata de tot ceea ce ii inconjoara si inteleg ca azi este momentul pentru a ne schimba viitorul…”

    Foarte sigur, nu sunt doar cuvinte. Cu un astfel de Partener sunt sigur ca se vor gasi chei pentru toate usile televiziunilor.

    Monica, sunt total de acord cu tine. Televiziuni locale, dar mai bine redactiile stirilor locale ale marilor televiziuni. Inainte cartare cu o saptamana si cu o zi inainte pot fi trimise comunicate de presa la toate ziarele locale (poti sa ti-i faci parteneri locali pe parea de promovare) cum ca avem nevoie de voluntari pentru cartare… si daca dupa cartare vi cu un articol cu “cat de curat e judetul nostru”… sunt convins ca vei gasi mai multi voluntari pentru operatiunea 25 septembrie.

    v-am tzukat

  7. am si eu o parere; mai altfel; poate ca da, tv-urile (era sa zic otv-urile) sunt insensibile la co-participarea la o actiune civica…
    dar poate ca nici voi nu ati stiut cum sa-i atrageti; e ca la capcana cu soareci – depinde ce pui in capcana (si aici se poate face o intreaga dezbatere despre cascaval, doar mirosul cascavalului etc – dar nu despre asta e vorba)…
    se numeste PR si – fara suparare – cred ca stati rau (“rau” ca sa ma exprim decent) la capitolul asta.
    veti spune, stiu, “e usor sa vorbesti de pe margine”. din pacate (din fericire, din alte puncte de vedere) nu stau in Bucuresti ca as fi avut curaj sa pariez pe o actiune in care presa sa nu se multumeasca doar cu prezenta ci sa se capaciteze si o anume implicare.
    Daca as fi trufas as zice ca v-as face oricand o demonstratie cu presa dintr-un judet (ce e drept, presa locala e mai generoasa decat media “dă Bucuresti”.
    Cert e ca o problema nu se rezolva doar cu vaicareli iar problema nu se poate rezuma doar la a critica presa (“vanduta”, “interesata”, “mercantila” etc). Un “razboi” civic – media nu aduce nici nimic bun si – ceea ce este very important !!! – nici nu va rezolva problema cronica: necesitatea imperioasa de a face proiectul cat mai vizibil in conditiile in care de aceasta vizibilitate depinde atragerea voluntarilor si a resurselor materiale; adica depinde eficienta proiectului.

    p.s. – de ce nu incercati sa gasiti un prieten la o agentie de publicitate care “pentru o bere” sa va invete cateva metode de deschis usa mediei?

  8. alte cateva observatii:
    1. televiziunile sunt comerciale; dar interesul lor (mai ales pt rating) se poate intalni cu interesul de promovare a campaniei – trebuie doar sa descoperiti acel punct de intalnire si sa stiti sa-l prezentati
    2. (aici s-ar putea sa va supar dar asta e…) in “echipa de comunicare” prezentata pe site e muuult popor; vreo 11 oameni; cele cateva randuri scrise despre fiecare dintre ei releva (in unele cazuri) si atribute de comunicare dar (in alte cazuri) calitati sau experienta care nu au nici in clin nici in maneca cu comunicarea…
    3. raportul cauza – efect se inchide (tot conform siteului) la partenerii media: nicio televiziune (nici macar locala)!!!, presa scrisa – 3 parteneri si la online – multi…
    aveti parteneri redutabili (gen jurnalul national, hotnews, evz online etc) dar si unii care au ei mai mult de castigat;
    si – iar cu riscul de a deranja – sunt unele publicatii de nisa care par sa se adreseze mai ales abonatelor de telenovele cu varsta de peste 60 de ani deci, potential, tinte care nu vor putea deveni voluntare la strans gunoaie…
    nu e rau ca adunati tot mai multi parteneri, dar criteriul cantitativ nu poate sa-l “mascheze” pe cel calitativ (calitativ – apropo de durerea cu tv-uirle – nu neaparat cu referire la calitatea programelor ci cu privire la potentialul de mobilizare in sprijinul actiunii)

    Concluzie (a se citi parerea mea) – ar fi cazul sa faceti pasul de la echipa de comunicare structurata pe criteriul “pluton” la o echipa profesionista, care sa lucreze pe o strategie (proprie sau realizata de alti profesionisti) si care sa fie organizata nu pe principii amical-colectiviste ci – chiar daca suna mai dur – f bine asezate (“cazone” – la figurat)

    P.S. – observatiile de mai sus sunt valabile si la capitolul organizare – si acolo exista riscul ca daca se face rabat de la reguli si disciplina sa se produca derapaje care sa afecteze buna desfasurare a actiunii (sau eficienta);
    Ar fi pacat de asa proiect generos, ca din motive care tin de organizare si comunicare, rezultatele sa fie cub ce ar trebui…

    P.S. 2 – Mult succes si nu e suparare daca acest comentariu nu apare; el este, in primul rand, pentru voi, cei care v-ati inhamat la aceasta misiune care nu e deloc usoara.

  9. ultima observatie (pe ziua de azi):
    – acum cateva minute, zic asa in sinea mea “ia hai sa vad daca reusesc sa plantez, la o televiziune locala” un spot de promovare a campaniei “let’s do it romania”; si am tot cautat prin site doar doar voi gasi spotul de max 30 de secunde, sa-l “fur” si sa-l plasez apoi… eu nu am gasit
    – ori nu e in site ori e asa de bine ascuns de parca ar fi vorba de o campanie sub acoperire (nici nu vreau sa cred ca pana acum nu a fost produs…)
    – de fapt, la o astfel de campanie e nevoie de mai multe spoturi care fie sa mearga in paralel fie (recomandat) sa se tot schimbe, cu mesaje graduale odata cu apropierea datei campaniei…

  10. Ideea unei astfel de campanii m-a insufletit inca de cand am vazut prima data clipul din Estonia. Eu lucrez la agentia de mediu din judetul Neamt si am incercat sa promovez LDIR in toate ocaziile in care am avut intalniri cu publicul. Intamplarea face ca in luna ce a trecut sa fi avut si noi o serie de intalniri cu primariile si scolile, in care am prezentat clipul din Estonia, a carui traducere ne-a facut o groaza de probleme, fiind rulat de pe laptopuri cu diverse setari.
    La toate intalnirile s-a simtit lipsa unei promovari in mass-media si de fiecare data m-am simtit datoare si oarecum jenata sa spun ca deocamdata campania se desfasoara mai mult in online.

  11. @ danielv.
    Foarte interesant ce spui tu. Nu sunt din domeniu, nu ma pricep, dar stau si ma intreb daca ar fi atat (nu de usor ci …) de clar cum spui tu, de ce nu se organizeaza astfel cei din echipa Let’ do it?
    Poate un raspuns din partea echipei de comunicare sau a celei de coordonare ne va lamuri si pe noi, cei care nu ne pricepem la vorbe dar vrem ca aceasta actiune sa fie, cu adevarat, o reusita.
    Sunt de acord ca trebuie vizibilitate pe presa (scrisa, audio, tv) consacrata si cred ca, in continuare, situatia poate fi remediata.

  12. Trimiteţi scrisori la televiziuni, publicaţi conţinutul lor pe website. De asemenea, publicaţi răspunsul lor. O scrisoare trece neobservată. 100 de scrisori s-ar putea să fie observate.

    4 lei (cam cât costă o scrisoare) x 100 = 400 lei. Nu-i mult.
    Publicaţi pe website câteva variante de TEXT pt scrisoare şi rugaţi voluntarii să listeze textul şi să le trimită şi ei televiziunilor şi mass-mediei.

    Publicaţi pe website statusul campaniei.

  13. Astăzi la iRealitatea TV, Ministrul Mediului (pe numele său …) a dat un interviu de la Roşia Montană. A zis ceva şi de “o zi din septembrie în care curăţăm toată ţara” şi mai mult ori n-a zis el, ori nu au difuzat ăştia. Au dat repede interviul luat ministrului culturii.

    1. Multumim, Paul, pentru informatii! Nu am stiut ca a mentionat de ziua de curatenie! Trebuie sa il mai updatam cu informatii :D pe domnul ministru, sa il rugam sa spuna punctual de ziua de 25 septembrie, proiectul Let’s Do It, Romania, o singura zi, toata tara etc :)!
      Te mai asteptam cu vesti!

  14. “Get used to get used”…. C’est la vie… Da’ asta nu inseamna ca nu se poate face treaba si “pi tacuti” :) Spor si va asteptam in MH!

    1. Pana la urma se pare ca lucrurile se indreapta incet incet spre normalitate si la noi. :) Si cred ca satisfactia cea mai mare pe care o vom avea de pe urma acestui proiect, indiferent cate tone de gunoaie vom reusi sa strangem, va consta tocmai in faptul ca am reusit sa mai schimbam macar putin atitudinea unora sau altora. Nu stiu daca o sa ne plictisim de reclamele campaniei, dar cu siguranta se va auzi din ce in ce mai mult de LDIR pe toate canalele media – de la TV, la radio si print. :)

  15. Aveti tot sprijinul in ce faceti prin oamenii care se implica in acest proiect. Mass-Media romaneasca este o victima a societatii in care traim, este obiect de manipulare si reprezinta interese variate independente de vointa celor care sunt implicati in ea.
    Incercati emisiuni independente – sunt curios daca Mircea Badea poate sa faca o emisiune si sa agite asa de tare pe acest subiect, posturi locale, statii de radio.
    Proiectul este OPEN si pentru binele comunitatii imposibil sa nu gasiti mai mult sprijin.
    Afirmatia ministrului mediului ”in septembrie curatam – plural, noi adica si EI” trebuie sa fie sustinuta prin sprijin direct.

Leave a Reply to Monica Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *