Echipa de organizare a proiectului „Let’s Do It, Bihor” în parteneriat cu Asociaţia Firmelor Bihorene şi cu sprijinul Prefecturii Bihor anunţă rezultatele finale ale curăţeniei judeţene. Din 28 septembrie şi până în 7 octombrie, s-au centralizat toate datele din judeţ, astfel încât în acest moment putem anunţa numerele finale care plasează Bihorul pe un loc fruntaş pe harta marii curăţenii naţionale.
În ceea ce priveşte distribuirea persoanelor implicate în proiect pe arii de vârstă şi de apartenenţă socio-profesională, statisticile arată în felul următor: elevi – 8507 persoane, profesori – 425 persoane, asistaţi social – 314 persoane, reprezentanţii Ocoalelor Silvice (Romsilva) – 636 persoane (dintre care 305 angajaţi cărora li s-au alăturat membrii familiei), jandarmi – 196 persoane, reprezentanţi din partea Administraţiei Bazinale de Ape Crişuri – 550 persoane, reprezentanţii autorităţilor locale (Primăria Oradea, Penitenciar, Inspectoratul de Poliţie Judeţean Bihor) – 148 persoane, voluntari din ONG-uri (Oradea Toastmasters, Eco Mountain, Club Sportiv King Do Lions, Fundaţia Comunitară Oradea, Rotaract Oradea, Organizaţia Naţională „Cercetaşii României” – Oradea, AIESEC Oradea) – 56 persoane, voluntari din companii (Connectronics, Celestica, Comau, Russmedia, Partizan Ecoserv S.R.L, Solver Consulting) – 196 persoane, persoane fizice înregistrate pe site sau pe email – 788 persoane. Pe lângă persoanele participante, proiectul de implicare socială s-a bucurat şi de sprijinul următoarelor autorităţi: Primăria municipiului Oradea, Garda Naţională de Mediu, Agenţia pentru Protecţia Mediului, Inspectoratul Şcolar Judeţean, Serviciul Public Salvamont Salvaspeo Bihor şi Zona Metropolitană Oradea.
Au fost curăţate 190 de zone din judeţ, identificate pe raza sau în apropierea următoarelor localităţi: Oradea (Malul Crişului Repede, malul Pârâului Peţa), Abram, Abrămuţ, Aleşd, Aştileu, Auşeu, Avram Iancu, Balc, Batăr, Beiuş, Biharia, Boianu-Mare, Borod, Borş, Bratca, Budureasa, Buduslău, Bulz, Bunteşti, Căbeşti, Căpîlna, Cărpinet, Cefa, Ceica, Cetariu, Cherechiu, Cîmpani, Sâniob, Ciumeghiu, Cociuba-Mare, Copăcel, Cristioru de Jos, Curăţele, Curtuişeni, Derna, Diosig, Dobreşti, Drăgăneşti, Drăgeşti, Finiş, Gepiu, Girişu de Criş, Hidişelu de Sus, Holod, Ineu, Lazuri de Beiuş, Lugaşu de Jos, Lunca, Mădăras, Măgeşti, Marghita, Nojorid, Nucet, Olcea, Oşorhei, Paleu, Pietroasa, Pocola, Pomezeu, Popeşti, Răbăgani, Remetea, Rieni, Roşia, Săcuieni, Sălacea, Salonta, Sâmbăta, Şimian, Sânmartin, Sînnicolau Român, Sîntandrei, Şinteu, Sîrbi, Şoimi, Spinuş, Ştei, Şuncuiuş, Suplacu de Barcău, Tămăşeu, Tărcaia, Tarcea, Ţeţchea, Tileagd, Tinca, Toboliu, Tulca, Uileacu de Beiuş, Vadu Crişului, Valea lui Mihai, Vaşcău, Vîrciorog.
În aceste zone, au fost colectaţi 14 188 saci ce au reprezentat 119,14 tone de deşeuri. Companiile de salubritate care au gestionat gunoaiele strânse sunt: RER Ecologic Service Oradea, Staţia de sortare Aleşd, Edlilul S.A. Beiuş, Adiasal Cociuba Mare, Reosal S.A, Cristal Moir S.R.L, Amur System, Depozit Deşeuri Valea lui Mihai, AVE Bihor S.A. şi Salubri S.A.
Din totalul de 101 primării existente în judeţ, aproximativ 90 dintre acestea şi-au arătat susţinerea faţă de proiect şi s-au implicat cu efective de voluntari, respectiv cu materiale de curăţenie. Numărul şcolilor care au răspuns pozitiv la apel s-a ridicat la 120 de instituţii de învăţământ. Pentru buna desfăşurare a zilei de curăţenie, firmele din judeţ au sprijinit proiectul după cum urmează: Partizan Security şi Partizan Ecoserv (sediu, logistică, transport, sponsorizare în bani), Agroind Cauaceu S.A. (sponsorizare în bani), Eco Bihor (sponsorizare saci), Asociaţia Firmelor Bihorene (consultanţă), Solver Consulting (consultanţă), Celestica (sponsorizare în bani), Connectronics (sponsorizare în bani) şi Pelican prin Asociaţia Medicală Pelican (sponsorizare în bani).
Personalităţile publice implicate în promovarea proiectului au filmat mesaje de susţinere. Astfel, „Let’s Do It, Bihor” s-a bucurat de testimonialele înregistrate de următoarele persoane şi grupuri: Alexandrina Chelu (artistă), Ansamblul Folcloric Crişana, Ciprian Ciuciu (actor), Claudiu Oros (director Administraţia Bazinală de Ape Crişuri), Călin Marincaş (solist), Călin Mocan (specialist Protecţia Mediului), Eduard şi Bianca (magicieni), Emil Sauciuc (actor), Gina Butiuc (designer vestimentar), Laura Breb (prezentatoare TV), Ligia Oală (fost preşedinte Rotaract Oradea), Master Adventure şi Saylas OR (artist).
Echipa de organizare a proiectului a fost alcătuită din: Mihai Pop (coordonator judeţean), Ciprian Lupşa (coordonator echipă), Eliza Vaş (responsabil comunicare), Amelia Şelariu (specialist resurse umane), Andreea Munteanu (specialist instituţii de învăţământ), Andra Diamant (specialist IT), Bogdan Ghiţă (specialist comunicare), Crina Cordea (specialist comunicare), Cristian Ambruş (specialist instituţii), Cristian Groza (logistică), Dan Dragoş (specialist comunicare), Diana Danciu (specialist voluntari şi organizaţii non-guvernamentale), Mihai Dobai (specialist fundraising), Mariana Praşca (specialist instituţii de învăţământ), Raul Cotuna (logistică) şi Vasile Valcan (specialist comunicare),
Coordonatorul proiectului, Mihai Pop, remarcă implicarea extraordinară de care au dat dovadă bihorenii pentru ediţia din anul 2013: „Ne-am dorit să ajungem la 10 000 de voluntari şi credeam că acest lucru nu va fi posibil după rezultatele centralizate în după-masa zilei de 28 septembrie. În schimb, am primit timp de o săptămână raportări zilnice din judeţ şi ne-am bucurat să vedem cum numărul voluntarilor implicaţi creştea de la o zi la alta. Cred că bihorenii şi-au dat seama că „Let’s Do It, Bihor” nu este proiectul nostru, al echipei de organizare, ci este proiectul tuturor acelora care au participat la curăţenie. Ne-am depăşit obiectivele şi am constatat că motivaţia oamenilor este cu fiecare an mai puternică, iar aceştia conştientizează impactul implicării lor, dovadă stând cele 119 tone de deşeuri care au fost colectate. Sperăm ca anul viitor, un număr şi mai mare de oameni să-şi facă simţită prezenţa, iar de acum în zece ani, în locurile în care existau deşeuri, să fie doar zone destinate plimbărilor. Atunci, nu vom mai avea marea curăţenie naţională, ci marea promenadă naţională.”
De altfel, pentru a aprecia efortul depus de către voluntari, autorităţi, organizaţii non-guvernamentale, instituţii de învăţământ şi companii, organizatorii pregătesc pentru data de 6 noiembrie 2013 o Gală de Premiere, cu sprijinul Primăriei municipiului Oradea, în calitate de partener logistic. Evenimentul este programat a avea loc de la ora 17:00, în sala Traian Moşoiu. Accesul se va realiza pe bază de invitaţie.
ar trebui sa se faca sa fie de 3-4 ori pe an “Let’s do it world” pentru a ne pastra tara curata. dar mai intai de asta, ar trebui sa ne educam sa incercam sa-i educam pe altii sa pastreze curatenia.
Felicitari Bihorenilor!
Sper ca pe viitor sin Constanta sa iasa cel putin 20.000 d evoluntari la urmatoarea curatenie.
Mult succes si spor tuturor!
Foarte buna ideea proiectului ce a avut in Oradea. Tot respectul pentru cei ce s-au ocupat de realizarea si indeplinirea obeictivului.NUmai bine.
foarte buna initiativa …asteptam si in bucuresti acelasi lucru
Sunt bucuros sa vada ca societatea civila a inceput sa colaboreze foarte bine si cu sectorul public, sunt de laudat astfel de initiative iar premiile nu trebuie sa intarzie.