Cosmina Şipoş – concurs PR Forum

În primul rând trebuie să felicit iniţiatorii acestui proiect pentru că adevăr grăit-au cei de la cosmopolitan în zilele trecute pe twitter când spuneau că LIDR este cel mai promiţător proiect ecologist din 2010.


Idea mea pentru a genera cât mai mult buzz presupune o campanie BTL, creativă, plină de happeninguri ludice inexpensive promovate online, prin social media şi new media.


New media şi social media vor reprezenta mediul de diseminare al informaţiilor şi de constuire a comunităţii LIDR. Tot social media juca rolul de barometru al întregii operaţiuni. Site-ul va fi HQ-ul onlinede unde se va coordona totul şi se va linka către punctele în care voluntari LIDR vor interacţiona direct cu potenţiali colaboratori, parteneri şi voluntari. Prezenţa pe social media o văd împânzind nişa eco prin blog, cont de twitter cu hashtag propriu, pagina de facebook, fan page pe facebook, grup şi cauză tot pe facebook şi dacă se poate un app Let’s do it Romania care să funcţioneze ca un quest, tărâmul să fie alcătuit din locaţii reale pe care LIDR îţi propune să le cureţe. Răsplata pentru jucător, poate fi dată în puncte eco, simbolice. Putem include FAQs despre tipuri de gunoaie, cum poluează, ce e biodegradabil, ce nu etc. După câteva leveluri cucurite se poate oferi posibilitatea de a deveni voluntar. Altă idee ar fi un joculeţ flash „combat” în care player-ul să se lupte în ce stil vrea el, box, kung fu etc cu diferite tipuri de gunoaie.


Tot pe reţele sociale aş abuza de youtube şi vimeo. Pe youtube aş creea un canal în care aş posta câteva virale haioase, de exemplu o invenţie inedită care trecând prin mai multe procese interconectate să ridice o hârtie, cu mesaje care să arate câtă muncă şi ce efort colectiv e necesar pentru a curăţa natura în comparaţie cu acţiunea aparent nesemnificativă de a arunca ceva pe jos. Ar ajuta la responsabilizarea socială într-un mod haios şi virale de genul flash mob care curaţă la unison un parc sau cum ar fi dacă ai fi bântuit de toate gunoaiele pe care le-ai lăsat în pădure după grătar, horror, aici se poate încropi o colaborare şi cu cei de la Happy Fish sau poate sunt dispuşi să împartă din knowhow-ul lor cei de la ViralRabbit.ro etc. Prezentări mai serioase aş posta pe SlideShare cu date concrete culese în timpul researchului, statistici etc.


Aş  deschide un magazin partener pe SmartGifts.ro pentru ca susţinătorii proiectului să devină purtători ai mesajului prin tricouri şi alte tipuri de merchandise LIDR şi sponsori în acelaşi timp deoarece comisionul merge către bugetul de promovare şi implementare.


De mijloacele new media aş abuza pe blog unde aş da update-uri prin podcast cu transcript pdf cel puţin bilunar pentru a familiariza publicul cu  ce înseamnă efectiv proiectul, cine ne mai ajută, cum, de ce ş.a.m.d. aş lua interviuri oamenilor implicaţi sau celor care ne susţin. Aş face şi o secţiune pentru videoblog, videojurnal unde prietenii LIDR să poată semnala zone care trebuie curăţate, să ne poată povesti ce fac ei pentru a-şi menţine oraşul, strada, parcul curat. Cele mai interesante submissions vor fi postate şi răsplătite cu insigne, tricouri etc.


Offline aş începe prin a îmânzi marile oraşe, parcurile şi alte zone problemă pe ne propunem să le curăţăm pe 16 septembrie cu stenciluri şi taguri pe modelul CSI forensics mai precis în loc să cretuim cadavre, conturăm gunoaiele exagerat şi desenam un trail până la un coş de gunoi, punct de colectare, stâlp, zid ş.a. undeun panou, afiş fie cu un profil, fie cu indicii care să conducă publicul către alte alte zone, ca un labirint ce se poate termina spre exemplu la poarta unei agenţii, asociaţii de mediu, eco sau la sediul local al volunatarilor LIDR, după caz. Aici vor putea sta de vorbă cu voluntari, viziona filmuleţe cu ce s-a întâmplat în Letonia iar cei mai mici pot primi insigne gen cercetaşi pentru rezolvarea labirintului cu promisiunea altui badge in ziua evenimentului. Îmi surâde şi ideea câtorva stenciluri pe ziduri, sau panouri amenajate special, cu acordul autorităţilor locale cu logoul LIDR, după caz. Aici putem organiza chiar un concurs graff cu tema LIDR eco.


Alte evenimente planificate dar încropite ad hoc la care m-am gândit ar fi flash moburi care să cureţe anumite zone în zilele şi la orele cele mai populare, mici demonstraţii artisice, muzicale dacă se găsesc trupe alternative care să susţină mici recitaluri în anumite problemă şi să popularizeze proiectul, piese de teatru cu mesaj eco sau demonstraţii şi expoziţii de artă neconvenţională care foloseşte gunoaiele altora ca pe comoara proprie.


După  ce am adunat ceva followeri în urma evenimetelor offline pe care le-am promovat fie prin live stream acolo unde a fost posibil, fie prin mini videouri comice ori prin poze (foarte important ca majoritatea user generated contentul pe care îl postăm să fie pe genul amateur, nu foarte prelucrat) trecem la testul de fidelitate.


Prin vară să punem la cale o adunare promovată ca teaser cel puţin două săptămani în avans în heavy rotation pe toate canalele LIDR undeva la mare sau munte, în parteneriat cu un festival mare gen Felsighet aka Coke Live Peninsula. Toţi susţinătorii LIDR vor participa la un test menit să îi responsabilizezepe viitor.  Vor primi instrucţiuni exacte despre cum trebuie să procedeze, strict pe canale new media. Vor downloada mp3-uri cu instrucţuni de urmat, care să le spună să facă lucruri haioase dar să strecoare şi mesajul eco al LIDR. Dacă e vorba de festival putem aranja ca mesajul mp3-ului ce poate fi pus chiar la speakere să îi îndemne pe participanţi să meargă la o anumită scenă, unde să primească de pildă câte o coală de hârtie şi un pix la intrare. Să fie rugaţi de vocem, apoi, să se aşeze pe spate şi să deseneze formele pe care le văd în nori după care să lase hârtiile jos, să urce pe scenă în şir indian să să vadă cum arată o scenă după un concert, după care să păstreze ca amintire orice desen culeg de pe jos, de exemplu, sau să vină cu el în ziua curăţeniei. Scenarii pentru ideea acesta se pot construi multe.


În punctul acesta hypeul va fi mare, mesajul va fi preluat şi diseminat ATL etc. Pe 1 sau 15 septembrie să mai lansăm o ultimă acţiune coordonată la nivel naţional prin care voluntarii LIDR să meargă la deschiderea anului şcolar despre LIDR, să convingă cât mai mulţi copiii şi pe părinţii acestora să participe.


Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

6 thoughts on “Cosmina Şipoş – concurs PR Forum

  1. Am pus un banner si la noi pe site
    http://www.ddanciu.ro/

    Am o intrebare… pentru actiunea de cartare ma mai pot inscrie? Am fost plecata sapt trecuta din tara si nu am avut timp de stat pe net sa verific ce se mai intampla. Cu cine ar trebui sa iau legatura pe Cluj?

    Mersi:)

  2. da spui tu ceva, asi vrea sa stiu din ce oras esti, pt ca am ceva banuieli :):):) si mai asi vrea sa stiu daca te ocupi de un ong sau ceva de genul…. va salut cu stima si respect pe toti partizanii naturi si nu numai …..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *