MediaTRUST este unul dintre partenerii noștri cheie încă din anul 2014. Ei ne ajută să fim la curent cu ce se scrie despre noi pe toate mediile: TV, radio, ziare, publicații online și site-uri de socializare precum Facebook și Twitter.
Pentru a afla mai multe despre monitorizare și despre cum poate ajuta aceasta un ONG, am discutat cu Delia Nan, PR Manager la mediaTRUST România.
- Ce înseamnă monitorizarea media si pe ce canale se poate face?
Monitorizarea media este instrumentul de măsurare și evaluare a activităților de PR. Indiferent că se dorește evaluarea unei campanii de comunicare sau a reputației unui anumit brand, aceasta este esențială pentru a obține rezultate relevante. Rapiditatea cu care se transmite în ziua de astăzi informația crește tot mai mult nevoia companiilor de a beneficia de o monitorizare continuă.
Concret, aceasta constă în citirea, vizualizarea și ascultarea conținutului jurnalistic, apoi identificarea, salvarea și prelucrarea informațiilor care conțin cuvintele cheie și temele de interes pentru clienți.
La mediaTRUST, urmărim știrile și materialele jurnalistice de pe toate canale media: radio, TV, presa scrisă și Internet (site-urile de știri), Social Media (Facebook, Twitter, Google+, YouTube, bloguri, forumuri), precum și reclamele (spoturi și machete publicitare) apărute în media clasică.
- Cum se desfășoară un proces de monitorizare?
Procesul de monitorizare constă în identificarea și selectarea articolelor de interes din mass media, prelucrarea și organizarea lor de către specialiștii mediaTRUST, în rapoarte de monitorizare personalizate în funcție de cerințele clienților.
Redactorii noștri realizează o serie de căutări filtrate după anumiți termeni cheie, care variază de la expresii, care desemnează un produs sau o categorie de produse, servicii, la nume de companii, de branduri sau nume proprii.
- Cine poate sa apeleze la servicii de monitorizare?
Oricine este interesat, de la persoane fizice (celebrități, oameni politici etc.) la companii de stat sau private, ONG-uri, agenții etc. Cele mai multe companii apelează la serviciile noastre de monitorizare media pentru a identifica mențiunile despre brandul lor și al concurenților în mass media.
- Este monitorizarea în România un instrument accesat de multe organizații?
Da, din ce in ce mai multe companii apelează la serviciile de monitorizare. Dacă ne raportăm la mediaTRUST, numărul clienților noștri a crescut semnificativ în 2015, comparativ cu 2014. Nevoia de a selecta și analiza rapid și eficient cele mai importante date din volumul tot mai mare de informații publicate în mass media și Social Media, determină companiile să apeleze la serviciile de monitorizare.
5. Care sunt beneficiile concrete ale abonării la servicii de monitorizare?
O, sunt nenumărate, o să încerc să mă limitez la cele mai importante. În primul rând, un serviciu bun de monitorizare îți oferă o cunoaştere completă a mediilor de interes și contribuie la evaluarea corectă a notorietății unui brand. Oferă clienţilor un avantaj semnificativ în atingerea obiectivelor incluse în strategiile de comunicare şi de marketing precum și posibilitatea de a reacţiona rapid prin drept la replică în situaţii de criză.
Să nu uităm de informarea continuă asupra evoluţiei unor evenimente de interes. Rezultatele activităţilor de PR vor putea fi măsurate și comparate cu cele ale concurenței. Pentru a fi cu un pas înaintea concurenţei trebuie să îi cunoşti acţiunile – acest lucru ţi-l aduce monitorizarea media.
- Cât de importantă e monitorizarea pentru un ONG?
Este la fel de importantă ca pentru orice companie, agenție sau persoană fizică care își dorește o anumită poziționare pe piață. Cunoașterea mediului de afaceri este indispensabilă pentru un ONG, iar o monitorizare completă a mass media facilitează accesul la aceste informații.
- Ce sfaturi aveți pentru un ONG care apelează pentru prima dată la un serviciu de monitorizare? Aveți oferte gândite pentru ONG-uri?
Este mai mult o recomandare decât un sfat. Înainte de a-și îndrepta atenția către un anumit serviciu de monitorizare, orice companie, agenție, ONG sau persoană fizică trebuie să își definească foarte bine obiectivul. Dacă obiectivele sunt clare, colaborarea cu specialiștii mediaTRUST sau ai oricărei alte agenții, pentru definirea unui raport de monitorizare sau a unei analize va fi mult mai simplă și eficientă, iar rezultatele pe măsură.
În ceea ce privește ONG-urile, nu avem oferte gândite special pentru ele, dar suntem mai generoși cu discounturile și încercăm să facem în așa fel încât ofertele noastre să ne acopere costurile, fără o marjă de profit certă.