Bergenbier S.A.: Să fii DOER presupune în primul rând implicare, apoi strategie și performanță

Angajații Bergenbier S.A. au participat la o acțiune de curățenie în Ploiești și Moara Vlăsiei, așa că am decis să stăm de vorbă pentru a înțelege motivele pentru care compania alege să contribuie la o țară mai curată.

  1. De ce ați ales proiectele de mediu pentru a vă aduce contribuția în societate?

În cadrul Bergenbier S.A. acordăm o atenție sporită impactului pe care îl generăm asupra mediului înconjurător, iar acțiunile noastre sunt orientate spre construirea un viitor sustenabil în România. De fiecare dată când producem, vindem sau ne bucurăm de o bere, lăsăm în urmă o amprentă care influențează afacerea, comunitățile și mediul și lucrăm intens ca această amprentă să fie una pozitivă. Este motivul pentru care sustenabilitatea este în centrul proiectelor pe care le construim, fie că vorbim de reducerea consumului de apă în fabrica noastră, de acțiuni de împădurire sau de cele de ecologizare.

În 2017 ne-am stabilit obiectivele „Our Beer Imprint” pentru 2025 la nivel global, iar ele ne ghidează practicile în fiecare proiect pe care îl urmăm fiind, în același timp, aliniate cu Obiectivele de Dezvoltare Durabilă ale Națiunilor Unite. Ne-am asumat angajamentul continuu de a contribui la îmbunătățirea vieții comunităților din care facem parte și acesta este motivul principal pentru care ne implicăm în proiecte de mediu și suntem foarte atenți la ceea ce înseamnă amprenta berii asupra naturii. Ajutăm la dezvoltarea unei lumi sustenabile prin scăderea consumului de resurse naturale, prin investiții în valorificarea deșeurilor și prin toate celelalte acțiuni care au ca scop protejarea naturii.

2. În ce au constat acțiunile Bergengier de până acum în zona sustenabilității?

În primul rând eficientizăm continuu consumul de utilități, creștem procentul de valorificare a deșeurilor și ne concentrăm pe reducerea emisiilor de carbon. În procesul nostru de producție avem un sistem de water management prin care apa folosită este tratată și reintră într-un nou circuit. În prezent am redus emisiile de carbon în cadrul tuturor operațiunilor noastre și am îmbunătățit eficiența consumului de apă în cadrul lanțului agricol de aprovizionare şi a operaţiilor de malţificare.

În al doilea rând, am fost inițiatorii proiectului „Te răcorești și reîmpădurești!”, cea mai amplă acțiune de reîmpădurire organizată de către un berar. Astfel, anul trecut, împreună cu prietenii noștri de la „Plantăm fapte bune în România” și cu sprijinul Ocoalelor Silvice implicate, am plantat 50.000 de puieți, numărul total al acestora ajungând la finalul anului 2020 la 150.000.  De asemenea, în ultimii ani, ne-am alăturat Asociaţiei Alucro într-o caravană dedicată colectării dozelor din aluminiu şi sticlelor din plastic în oraşele Tulcea, Iaşi, Suceava, Bacău, Sibiu, Oradea, Turda, Târgu Mureş, Constanţa şi Bucureşti. Devenită o acțiune de tradiție pe litoralul românesc, ExtravaCANza contribuie în fiecare an la păstrarea unor plaje curate, prin facilitarea reciclării dozelor de băutură consumate în perioada verii. Anul acesta, în perioada 24 iulie – 3 septembrie, în stațiunea Mamaia, turiștii care au depus dozele de băutură consumate într-un aparat dedicat reciclării recipientelor din aluminiu au primit premii simbolice – doze de bere și suc, măști de protecție, tricouri și vouchere de cumpărături. Implicarea lor a făcut ca un număr de 23.200 doze din aluminiu, echivalentul a 1,5 tone, să ajungă la reciclare și nu în natură.

3. Ce alte proiecte vă propuneți pentru a fi sustenabili?

La fel ca și până acum, vom continua să ne implicăm activ în acțiunile de reîmpădurire și de colectare a deșeurilor. De asemenea, vom continua să rămânem aproape de comunități și vom dezvolta proiecte concrete în acest sens, precum și acțiuni durabile pentru eficientizarea continuă a consumului de resurse. Desigur, acțiunile în zona consumului responsabil de alcool reprezintă un principal pilon al strategiei noastre de sustenabilitate.

4. Ce înseamnă să fii DOER?

Să fii DOER presupune în primul rând implicare, apoi strategie și performanță. Înseamnă, să înțelegi necesitatea unei acțiuni, să te implici cu resursele necesare și să performezi de la o acțiune la alta. Sustenabilitatea este o necesitate astăzi, înțelegem că este drumul spre un viitor mai bun pentru noi, așa că lucrăm la asta prin obiectivele setate în Our Beer Imprint 2025, cele care ne ghidează în fiecare acțiune pe care o implementăm pentru protecția mediului înconjurător și dezvoltarea comunităților.

5. Care este feedback-ul voluntarilor angajați din companie care participă la acțiunile sustenabile Bergenbier?

Primim de fiecare dată feedback pozitiv din partea echipei, iar asta nu face decât să ne motiveze și mai mult să luptăm pentru un mediu curat, mai ales că pentru noi, echipa Bergenbier, determinarea de a construi un viitor sustenabil a devenit deja pasiune.

6. Un mesaj pentru cei care citesc acest interviu: de ce este important să fim eco-friendly?

Răspunsul este unul foarte simplu: pentru că este important să trăim într-un mediu curat, să respirăm aer curat și să ne bucurăm de frumusețea naturii 😊. Este important să conștientizăm impactul pe care fiecare dintre noi îl are asupra mediului și să acționăm în consecință. Și mai este important să înțelegem că toate acțiunile noastre se răsfrâng asupra mediului înconjurător care va răspunde pe măsura faptelor noastre.

 

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *