Curatenia reprezinta o conditie esentiala atat pentru interiorul cat si pentru exteriorul unei persoane. Curatenia sufleteasca corelata cu ordinea interioara a gandurilor si a sentimentelor pot aduce o acceasi forma de guvernare si in mediul exterior. Astfel, persoanele care nu reusesc sa isi pastreze curatenia interioara ca forma de existenta interioara echilibrata, demonstreaza in viata reala prezenta unor mari lacune de comportament. Gunoaiele, un cuvant de o conotatie negativa poate fi interpretata atat ca lucru fizic, resturi murdari cat si ca un lucru intangibil, dezumanizant din punct de vedere al caracterului caruia i se atribuie.
Ideea
In realizarea campaniei privind sensibilizarea localnicilor asupra poluarii mediului cu gunoaie, mesajul va fi amplasat in spatiile publice unde exista un flux de oameni continuu. Parcurile, statiile de autobus, locurile de joaca pentru copii sau curtea blocului sunt locurile in care oamenii din motive de comoditate sau indiferenta aleg sa nu arunce gunoiul in cosuri. Astfel, pentru a atarge atentia fiecare dintre aceste spatii vor fi imparite in doua parti, o parte in care sa fie perfect curat totul, fara niciun gunoi, iar pe cealalta parte sa fie aruncate gunoaie. Fiecare care va intra intr-un parc sa se plimbe va constientiza diferenta dintre ce inseamna sa mergi printr-o zona in care miroase urat si pe jos sunt numai gunoaie si altceva e cand poti sa respiri aer curat inconjurat de verdeata si o priveliste furmoasa. Acelasi lucru se va intampla si atunci cand un parinte va intra cu copilul sau intr-un parc de distractii si va gasi jumatate dinacesta plin de gunoaie. Parintele va ramane surprins de ce se poate intampla daca lasa un copil nesupravegheat si nu ii explica ce are de facut dupa ce a terminat de baut sucul sau a mancat o inghetata. Bineinteles, aceasta diferenta de aspect va fi semnalata de un mesaj care sa il va face pe localnic sa inteleaga ca e important sa nu arunce gunoiul pe jos ci sa contribuie la aspectul comunei sale prin responsabilizarea si celorlalti din jur.
In acelasi timp, pentru ca mediul online ne ocupa tot timpul, nu putem ignora importanta acestuia. Mesajele publicitare au reusit in scurt timp sa invadeze si acest mediul publictar. Casetele de publicitate care apar dintr-o data au devenit respingatoare, fiecare incercand sa le evite pe cat posibil. Astfel, in abordarea fiecarui interlocutor, m-am gandit la un joc, care desi pare dedemult nu a existat o persoana care sa nu fie absorbita in a gasi solutia finala. Casuta de publicitate este astfel inlocuita cu o o imagine. Aceasta din urma este impartita in doua parti, prima parte infatiseaza Piata Universitatii plina de gunoaie si in a doua parte a imaginii este ilustrata aceeasi Piata Universitatii din Bucuresti perfect curata. Iar sarcina jocului este sa gasesti cele 10 diferente. Odata ce jocul este finalizat apare si mesajul campaniei.