I. As initia o campanie de PR atat pentru a informa cetatenii Romaniei asupra proiectului, cat si pentru a-i determina sa constietizeze gravitatea problemei si sa se implice in rezolvarea acesteia.
Numele campaniei: “Curatenie in toara tara intr-o singura zi !”
Numele initiatorului proiectului: „Let’s do it Romania!”
Perioada de desfasurare: 5 aprilie-5 septembrie 2010
Premisele campaniei:
Romania e plina de PET-uri, pungi si hartii lasate in natura. Gunoaiele sunt peste tot, ne invadeaza. Pornind de la aceasta trista realitate, Let’s do it Romania lanseaza programul special “Curatenie in toata tara intr-o singura zi!” pentru a ne oferi o tara mai curata.
Proiectul isi propune informarea si mobilizarea populatiei pentru a curata Romania. Beneficiarii programului sunt toti romanii.
Campania de PR si-a propus sa atraga atentia romanilor – prin intermediul influentatorilor: presa si lideri de opinie – asupra acestei probleme, dar mai ales si-a propus sa ii determine sa se implice activ in sustinerea acestui proiect.
Strategia şi implementarea campaniei
As opta pentru o strategie diferita de abordare pentru fiecare public si pentru fiecare tip de mesaj transmis. Pentru ca proiectul sa fie perceput ca unul serios in domeniu, e nevoie de studii si rapoarte realizate de voluntari in zonele, care trebuie curatate.
Campania de PR se bazeaza pe lansarea succesiva a mai multor valuri de comunicare, cuprinzand rezultatele unor cercetari despre principalele cauze si efecte ale acestei probleme: saracia, lipsa educatiei si absenta interesului in privinta mediului poluarea. Mesajele sunt concepute astfel incat sa sensibilizeze treptat publicurile abordate si sa creasca sansele receptivitatii si a disponibilitatii de implicare activa in momentul lansarii efective a programului “Curatenie in toata tara intr-o singura zi!”
Anuntarea oficiala a programului catre publicul larg are loc in cadrul unui eveniment de presa atipic, ce reda (chiar in interiorul unei zone afectate) intreaga atmosfera a unui loc murdar si poluat.
Reprezentantii presei sunt asezati pe banci improvizate, pentru a le dezvalui cum se poate implica fiecare in aceasta problema sociala. Mesajele sunt personalizate in functie de tipul publicatiilor abordate.
Vizibilitatea programului post lansare este asigurată de o persoană publica indragita de romani. Europarlamentarul, Daciana Octavia Sarbu se implica activ in sustinerea programului prin comunicarea mesajului in cadrul tuturor evenimentelor sau emisiunilor televizate, la care participa. Mai mult decat atat, Daciana Octavia Sarbu va participa la curatarea mormanelor de gunoi din arealele naturale ale tarii, aducand un plus de credibilitate initiativei proiectului.
As opta pentru europarlamentarul Daciana Octavia Sarbu ca imagine a campaniei, deoarece s-a implicat in multe probleme legate de mediu (Parcul Bordei, Ora Planetei, Rosia Montana, defrisarile abuzive, lipsa spatiilor verzi).
II. As apela la Ministerul Mediului, care sa sustina proiectul prin bannere, afise, reprezentantii locali, ONG-uri specializate pe probleme de mediu. As contacta o firma producatoare de saci de gunoi, care sa ofere voluntar saci pentru a depozita deseurle in ziua curateniei.
III. As realiza reportaje, care prezinta: imagini de la locurile pline de mizerie; riscul de imbolnavire si disparitia unor specii de animale, pesti, plante din cauza gunoaielor. Reportajele sa fie punctul de pornire al unor dezbateri televizate difuzate de Televiziunea Romana. Pentru televiziunile particulare as trimite dosare de presa-momeala (imagini si texte) despre proiect, informatii care sa fie folosite in reportaje si stiri difuzate (de preferat) in principalele jurnale ale zilei sau in emisiuni cu audienta (parteneriate media).
IV. As aduna o echipa de voluntari din toata tara, care sa mearga la administratiile locale (primarii, consilii locale, institutii de invatamant, firme de salubritate…) pentru a le prezenta proiectul, efectele produse de gunoaiele depozitate in natura-poluarea si nevoia de implicare a fiecaruia dintre noi (de la cei mai mici pana la cei mai batrani).
V. As apela la aparitii tv voluntare ale unor persoane publice, care se implica in proiect (pe langa Daciana Sarbu). De exemplu: vedeta X spune :”Vino si tu in x septembrie alaturi de noi. Inpreuna curatam Romania!” O campanie sustinuta de Let’s do it Romania si Ministerul Mediului. (Pentru aceste aparitii tv i-as alege pe Ilie Nastase, Nadia Comaneci, persoane publice, care sunt valoroase pentru Romania).
VI. Din acest proiect as face si un schimb multicultural prin care studenti din tarile (in care s-a desfasurat proiectul deja) sa vina in Romania pentru a colabora la proiect, iar studenti romani sa mearga acolo, cand se desfasoara proiecul la ei. In acest sens as apela la Ministerul Invatamantului pentru a sustine acest schimb multicultural.
VII. Pentru promovare in mediul on-line as alege Facebook, Twitter, Linked In, blogurile voluntarilor implicati in proiect (oameni obisnuiti plus vedete).
Daciana Octavia Sarbu: “Ii sfatuiesc pe romani sa fie responsabili fata de actele lor, sa se gandeasca de doua ori inainte sa arunce o sticla din plastic pe marginea drumului, sa fie constienti ca actiunile nefaste, pe care le are omul asupra naturii, produc efecte ireversibile. Consider ca trebuie sa fim constienti ca lumea, pe care o construim noi astazi, este lumea in care vor trai copiii nostrii.” (a declarat pentru: http://ioanaselner.blogspot.com- interviu realizat in 25 martie 2009)