Unilever

Reading Time: 3 minutes

 

Unilever, una dintre cele mai importante companii de pe piața bunurilor de larg consum, are în România o afacere cu adevarat locală: o parte semnificativă din vânzări este generată de producția obținută pe platforma industriala din Ploiești. Prezentă pe piața românească din 1995, Unilever a investit aproape 125 milioane euro, fiind unul dintre cei mai importanți investitori din România.

Fiindcă a avut mereu grijă ca mărcile sale să ofere consumatorilor beneficii relevante pentru ei (prin produse noi, promoții și comunicare eficientă), Unilever este lider pe majoritatea piețelor pe care activează. Dero, o marcă românească populară și inovativă, cu o tradiție de 40 de ani, este lider în volum pe o piață foarte competitivă. Pe piața produselor pentru curațenia locuinței, Unilever este lider valoric, cu mărcile Cif si Domestos.

Ca orice companie, Unilever se gândește nu doar să furnizeze produse și să obțina profit ci să pună o amprentă, în mod pozitiv, asupra societății în care activează. Astfel ei au conceput un plan: Planul Unilever Pentru un Stil de Viaţă Sustenabil (USLP) ce are în vizor impactul asupra mediului. Acesta urmăreşte trei mari obiective de realizat până în 2020: să îmbunătăţească sănătatea şi bunăstarea, să reducă impactul asupra mediului şi să procure materie brută agricolă numai într-un mod sustenabil şi să îmbunătăţească mijloacele de trai ale oamenilor din întregul nostru lanţ valoric.

Referitor la impactul asupra mediului, Unilever a reușit să-și îndeplinească din obiective, ca de exemplu: reducerea deșeurilor, eliminarea PVC-ului în proporție de 99% și reducerea gazelor cu efect de seră din detergenți (95% din detergenți au fost recreați reducându-se 15% din emisiile de gaze).

În plan social, compania a cautat sa sprijine oamenii implicându-se activ în cauze. De exemplu, în anul 2013 au colaborat cu echipa județeană din proiectul ”Let’s Do It, Romania!” sponsorizând cu produsul vedetă al Unilever și participând direct împreună cu voluntarii la Ziua Curațeniei Națională de pe 28 septembrie.

La o saptămână după eveniment, au primit invitația noastră la Gală, unde voluntarii care s-au implicat alături de noi au primit diploma de participare. Consiliul Județean Prahova ne-a ajutat cu organizarea evenimentului oferindu-ne sala Europa pentru desfășurarea lui în cele mai bune condiții.

La Gală au fost prezenți reprezentanți ai Unilever, ai altor companii de renume, dar și ai instituțiilor publice (RASP, Garda de Mediu, Primaria Municipiului Ploiești) care ne-au susținut proiectul. Presa (Valea Prahovei Tv) a marcat evenimentul ajutându-ne să arătăm ceea ce am făcut în ”Ziua Z”. De asemenea, elevii din școlile Municipiului Ploiești și nu numai au venit împreună cu profesorii cooronatori și astfel am consolidat relația noastră cu voluntarii. Toți invitații au fost încurajați să împărtașească experiența datorită diversității atribuțiilor în domeniu, fie ca au fost simpli voluntari sau sponsori. Problema mediului rămâne totuși în atenția noastră, mai sunt multe lucruri de îndreptat, dar la final, mulțumiți de rezultat, dat fiind faptul ca în zona orașului s-au strâns 11 tone de deșeuri, toți au rămas la fel de hotărâți ca la anul să participe din nou.

Mulțumim Unilever  pentru participare!

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *