Zece ani de Telefonul Copilului: 12 milioane de minute de consiliere pentru drepturile copiilor

Reading Time: 2 minutes

Problemele cu care se confruntă copiii din Romania variază de la nevoia de comunicare cu părintii (72%); tristete si singurătate (38%); probleme afective cauzate de divortul părintilor (32%); probleme sentimentale (19%). Numărul cazurilor de abuz asupra copilului înregistrate de Asociaţia Telefonul Copilului la numărul 116 111, pus la dispoziţie împreună cu Romtelecom, a crescut îngrijorator, de la an la an, în medie cu 98,55% în ultimii trei ani.

Asociaţia Telefonul Copilului si Romtelecom împlinesc în acest an, zece ani de parteneriat pentru apărarea drepturilor copiilor din România. Prin linia telefonică 116 111 pusă la dispoziție gratuit de Romtelecom în reţeaua sa, Asociatia Telefonul Copilului luptă împotriva încălcării drepturilor copiilor din România si oferă consiliere si îndrumare copiilor si părintilor deopotrivă. Din 2001, Asociatia a preluat aproape 1,7 milioane de apeluri totalizând 12.000.000 minute de consiliere. Durata medie a unui apel a fost de 10-20 de minute. Procentajul de 74,50% al copiilor care revin cu telefon la 116 111 arată încrederea pe care aceştia o au în specialistii Asociatiei şi nevoia reală pe care o deservesc.

Pe durata celor 10 ani de activitate, statisticile Asociatiei Telefonul Copilului indică un număr mult mai mare de apeluri primite din judeţe precum Iasi, Constanţa, Bacău, Vaslui, Galaţi, Teleorman, Bucureşti (Sector 5), Ilfov.

Totodată, un procent mai mare este aferent apelurilor receptionate din mediul rural – 48,72%, în timp ce la nivel urban statisticile indică o proportie de 38,31%.

Grupele de vârstă care apelează cel mai des la asistenta si îndrumarea oferite de consilierii Asociatiei Telefonul Copilului sunt de 10-12 ani – 32,53% si 13-15 ani  – 34,31%.

Asociaţia Telefonul Copilului lucrează împreună cu Romtelecom încă de la înfiinţare, compania susţinând-o financiar, oferindu-i infrastructura necesară de call center şi linia gratuită de apel în reţeaua sa. Pentru a sărbători o decadă de parteneriat, cele două entităţi vizează stabilirea unui record prin realizarea fotografiei cu cele mai multe zâmbete de copii, simbol al celor peste 30.000 de cazuri soluţionate de Asociaţia Telefonul Copilului împreună cu autoritătile abilitate.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *