Vanzarile de produse vrac cresc pe pietele europene

Reading Time: 2 minutes

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Numărul de magazine din Europa in care se vând produse vrac este în continuă creștere. În afară de magazinele Italian Effecorta și Catalan Granel, în Viena Lunzers, Mass-Greisslerei ofera produse vrac austriecilor, în timp ce în Germania in Kiel si-a deschis portile in urma cu o luna un nou magazin numit Unverpackt .

În Berlin, înca din 2013 exista Biosphäre, un magazin social, bio, non-profit, care s-a lansat prin oferirea de produse pentru curățenie fără ambalaj și care de luna aceasta ofera si produselor alimentare vrac – ambele cu rezultate excelente. În timpul perioadei de acomodare cu noul obicei de consum, pungile de hârtie sunt folosite pentru a asigura necesarul de ambalare a produselor alimentare uscate de la dozatoare mari (“containere mari/ dispensare”), insa din ce in ce mai mulți clienți au început să isi achizitioneze pungi de bumbac reutilizabile și astfel sa isi aduca propriul recipient la magazin.

In acest mod, cantitatea de ambalaje de unică folosință este în continuă scădere.

Magazinul este situat în cartierul Neukölln din Berlin, se gasesc mărfuri cu două tipuri de prețuri: unul mai ieftin rezervat pentru clienții cu venituri mici. Toate produsele din magazin sunt de înaltă calitate, ecologice, acordandu-se prioritate micilor producători din regiune.

Prin urmare, este un magazin care generează locuri de muncă durabile atat in interiorul cat si în afara afacerii, avand un impact scăzut asupra mediului, deoarece cele mai multe dintre produse nu au fost transportate pe distanțe lungi, nu lasă deșeuri în urmă și de asemenea sunt un bun prilej pentru localnici de a mânca produse alimentare locale și sănătoase, fără a fi nevoie să plătească mai mult decât în alte magazine. Conceptul magazinului Biosphäre pentru secțiunea de alimente cu ambalare gratuita a fost dezvoltata de către noua societate, Unverpackt-einkaufen, (“magazin -neambalate”), care își propune să integreze alternativa de ambalare gratuita în cadrul întreprinderilor alimentare existente în Germania.
În 2014 noi magazine de vânzare în vrac se vor deschide în Berlin și în alte parti .

Material tradus de Raluca Ghita

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

2 thoughts on “Vanzarile de produse vrac cresc pe pietele europene

  1. Pfuuu, cum anume este redusa cantitatea de ambalaje de unica folosinta?!?! Da’ ce, pleaca cu produsele in buzunar?

    Dimpotriva, cantitatea de ambalaje va creste. In schimb, este posibil (dar nu e sigur) ca va scadea risipa de produse alimentare, cumparatorul optand doar pentru cantitatea necesara. Adica mai putin produs per cumparare,adica mai multe ambalaje per kg de produs.

  2. Da, este normal. Produsele vrac sunt mai ieftine decat cele ambalate. Dar si din cauza faptului ca orice client poate cumpara exact cat doreste si nu ce cantitate este preambalata. Si la noi au inceput sa apara inclusiv in hipermarket-uri multe produse vrac.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *