Un exemplu de scoala verde: Scoala Suginami, Tokyo

Districtul Suginami, Tokyo

În ultimii ani, fenomenul  încălzirii globale a căpătat amploare în marile orașe ale lumii, precum New York, Hong Kong sau Tokyo.

În anul 2005, districtul Suginami din Tokyo a investigat modul de a face unitățile școlare mai confortabile în timpul verii și în acelaşi timp conştiente de impactul lor asupra mediului, pe baza rezultatelor activităților de ecologizare de la școlile din district.

Cu scopul de a promova renovarea şcolilor existente şi transformarea lor în şcoli verzi, districtul Suginami a elaborat un catalog de opţiuni pentru renovarea ecologică, cum ar fi izolarea, ecologizarea, utilizarea energiei naturale, conservarea energiei, etc, și un sumar al caracteristicilor lor, elemente esenţiale privind  întreținerea și  costurile.  Acest catalog ajută fiecare școală în alegerea elementelor potrivite pentru starea școlii respective și promovează renovarea într-o manieră integrată.

Şcoala Suginami Nr.7 a făcut primii paşi în direcţia eco. A ecologizat clădirea treptat, întâi acoperișurile în 2004, a plantat gazon pe terenul scolii şi a instalat un biotop în 2005. În august 2006 a fost modernizat din nou acoperișul și, s-au introdus unele tehnici  de renovare, cum ar fi epurarea pe timp de noapte pentru a colecta aerul rece din exteriorul sălilor de clasă și instalarea unui sistem cu streașină, pentru a controla radiația solară în timpul verii.

Zidurile clădirii a fost acoperite cu plante pentru că astfel se poate micșora temperatura pe suprafața pereților, pentru a reduce căldura înmagazinată în structură și pentru a preveni reflectarea căldurii asupra mediului înconjurător.

Pe ferestrele orientate spre curtea școlii sunt instalate jaluzele, și ventilatoare cu viteză redusă sunt instalate pe ferestrele dinspre sălile de clasă și în holuri, care funcționează în mod automat pe timp de noapte.

Concluzia Ministerului Educaţiei legată de renovarea şcolii din Suginami este că deși costurile de menținere sunt uneori mari, ministerul ar trebui să continue să promoveze renovarea  efectivă și eficace, prin renovare hybrid, cu alte cuvinte prin combinarea elementelor eco  cu alte lucrări de reparații pentru a menține facilitățile.

Şcoala din Suginami este un bun exemplu despre cât de importante sunt verificările preliminarii oricărei renovări, verificări privind felul în care o comunitate ar putea fi afectată de aceste schimbări şi măsura în care ea ar putea să conserve aceste îmbunătăţiri şi să beneficieze pe un termen cât mai îndelungat.

 

 

 

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *