Opinie: brandul de tara al Romaniei consolidat de Printul Charles

Cea mai mare provocare a echipei Let’s Do It, Romania! la inceputul proiectului a fost castigarea pariului ca vom reusi sa mobilizam toata tara, chiar daca eram prima tara din lume care isi propusese sa organizeze ziua de curatenie nationala avand toate formele de relief posibile. Si am reusit, patru ani la rand, pentru ca se poate, pentru ca mai exista oameni responsabili, pentru ca ne pasa, pentru ca … lista poate continua.

 

De frumusetea tarii noastre s-au indragostit si altii, cum ar fi Printul Charles, si a inceput sa ne faca branding de tara, cumparand mai multe case in zona Transilvaniei. Capitalul de imagine creat, miile de titluri din presa internationala, relansarea turismului in zona, documentarele Wild Carpathia si vizitele regulate ale reprezentantului Casei Regale a Marii Britanii si Irlandei de Nord au schimbat impresiile despre Romania. In bine.

 

De cateva zile, presa nationala scrie ca Printul Charles a fost invitat in Delta Dunarii si ca va veni. Agerpres scrie “turoperatorii tulceni spera ca vizita printului Charles de Wales in Delta Dunarii va fi un semnal pozitiv pentru turistii care ezita sa viziteze Rezervatia din cauza situatiei instabile din zona Marii Negre.” Cu stupoare citesc pe acelasi portal de stiri ca “anul trecut, Consiliul Judetean Tulcea si Ministerul Mediului l-au invitat pe printul Charles al Regatului Unit al Marii Britanii si Irlandei de Nord in Delta Dunarii, dupa ce un jurnalist al postului Travel Channel care a filmat in anul 2012 cea de-a doua serie a filmului documentar ‘Wild Carpathia — From the Mountains to the Sea’ si-a propus sa-l aduca pe print in Rezervatie.” Deci a fost nevoie de un jurnalist strain sa descopere frumusetile patriei noastre si de acelasi jurnalist strain sa il invite oficial pe Printul Charles in Delta Dunarii, ca sa se promoveze locatia.

 

Intre timp, oameni ca Doru Panaitescu scot carti de tip enciclopedie in care iti explica ce pasari traiesc in lunca si delta Dunarii, cu o grafica de exceptie. Intre timp, Andrei Crivat descopera locatii de vis din Transilvania pe ghicite, pentru ca nu exista indicatoare, si apoi le trece pe o harta interactiva, sa ajunga si alti iubitori de frumos la ele. Intre timp, o mana de oameni de business lucreaza in sistem de voluntariat ca bisericile fortificate din Transilvania sa atraga cat mai multi turisti expati si sa obtina fonduri pentru restaurarea lor. Intre timp, Magda Savuica creste comunitatea 273 de locuri, bucurandu-ne cu imaginile spectaculoase din Romania. Intre timp, echipa Let’s Do It, Romania! isi propune sa curate Dunarea chiar de ziua internationala a ei, pe 29 iunie 2014. Intre timp, echipele locale Let’s Do It, Romania! promoveaza in scoli filmul documentar despre Dunare, oferind o altfel de educatie.

 

Cred ca suntem o comunitate numeroasa de oameni carora ne pasa de ce se intampla la noi in tara. Si cred ca o sa fim din ce in ce mai multi cei care ne dorim schimbarea. Let’s do it!

 

Articol realizat de Oana Vasiliu

 

Credit foto: Dreamstime.com

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *