Interviu Andreea Constantinescu – Marketing Manager Rio Bucovina

1. De ce v-ati implicat in campania “Let`s Do It, Danube!”?
Rio Bucovina a demarat în acest an un amplu program de CSR orientat către protejarea mediului înconjurător. Obiectivul pe care ni l-am propus prin programul Inegalabila Românie, inițiat de Rio Bucovina și susținut de Eco-Rom Ambalaje, este să aducem în atenția publicului din România faptul că avem o țară înzestrată cu numeroase frumuseți naturale pe care trebuie să le apreciem, să le respectăm și să facem tot posibilul să le păstrăm neschimbate. Astfel, am participat la ziua de ecologizare „Let’s Do It, Danube!”, pentru a încuraja prin exemplul propriu o conduita responsabila eco avand ca principal obiectiv menținerea locurilor frumoase din România.

10577881_10152605457613764_1235747497_n2. Cum a fost ziua de curatenie?
A fost o zi plină, o experiență de care întreaga echipă Bucovina își amintește cu drag și satisfacție. Colegii au răspuns în număr foarte mare invitației de a se implica activ și de a participa la ziua de curățenie, astfel încât de la primele ore ale dimineții am pornit către Podul Prieteniei din Giurgiu cu multă determinare. În 3-4 ore am reușit să parcurgem întreaga zonă alocată și să strângem alături de voluntarii „Let’s Do It, Romania!” peste 300 de saci de deșeuri de pe malul apei, chiar de Ziua Internațională a Dunării. O zi la finalul căreia zâmbești cu mulțumirea că ai făcut chiar tu ceva pentru mediul în care trăiești.

3. Este participarea la o astfel de actiune educativa? De ce?
Cu siguranță participarea la o astfel de acțiune este educativă în primul rând pentru cei care se implică direct, dar și pentru cei din jur. Pentru participantul la acțiune, diferența între cum arată locul înainte și după curățenie precum și cantitatea impresionantă de deșeuri din anumite zone, întăresc respectul față de natură și importanța acordată protejării mediului înconjurător. Iar pentru cei care doar asistă, sperăm că o astfel de acțiune reprezintă un exemplu real și un semnal de alarmă asupra necesității de a contribui la păstrarea României Inegalabile.

4. Un cuvant cu care asociati „Let`s Do It, Romania!”?
Inițiativă.

5. Ce le-ati spune celor care n-au participat inca la o astfel de actiune pentru a-i convinge sa vina la curatenie?
Românii obișnuiesc să spună “omul sfințește locul”, iar celor care nu au participat până acum la o zi de curățenie le transmitem că acțiunile organizate de Let`s Do It, Romania! reprezintă prilejuri carevin să reamintească oamenilor de datoria pe care o au în păstrarea unui mediu curat, în care să ducem o viață sănătoasă. Am întâlnit la Giurgiu, pe 29 iunie, persoane care priveau cu mirare activitatea voluntarilor și care sperăm că au rămas în minte cu un exemplu pozitiv și cu o lecție învățată. Un număr cât mai mare de voluntari care vor oferi astfel de exemple pozitive vor trezi cu certitudine sentimente de responsabilitate și în rândul celor care până acum nu au fost preocupați de natura care ne înconjoară.

6. Care ar fi cele mai importante lucruri ce trebuie realizate pentru ca situatia deseurilor din Romania aruncate ilegal sa fie diminunata si ulterior sa dispara?
Conduita responsabilă față de mediul înconjurător este influențată de factori multipli: educația în spiritul respectului față de natură, conștientizarea reală a efectelor negative de multe ori greu reparabile ale acțiunilor umane, accesibilitatea punctelor de colectare separată, utilizarea riguroasă a sancțiunilor legale împotriva nerespectării mediului. Eforturi trebuie făcute în toate aceste planuri și în toate sectoarele – privat, public și nonguvernamental.

10566221_10152605457768764_616853951_n

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

5 thoughts on “Interviu Andreea Constantinescu – Marketing Manager Rio Bucovina

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *